hen.jpg

عرضه مرغ منجمد کیلویی 4800 تومان/توزیع میوه شب عید از پنجم اسفند

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

در جلسه امروز دوشنبه ستاد تنظیم بازار مقرر شد در راستای کاهش قیمت مرغ، مرغ منجمد با قیمت کیلویی 4800 تومان توزیع و مقدمات حمل و نقل و توزیع میوه شب عید نیز فراهم شود.
علی پورکاوه، مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از توزیع مرغ منجمد با قیمت کیلویی 4800 تومان خبر داد و گفت: مرغ منجمد موجودی ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام از اول اسفند ماه به قیمت کیلویی 4400 تومان از در سردخانه توزیع و با قیمت 4800 تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی درباره دلایل اتخاذ این تصمیم گفت:‌ به لحاظ این‌که در ایام پایانی سال تقاضا افزایش می‌یابد قیمت مرغ منجمد را تعدیل کردیم.

پورکاوه از توزیع مرغ 4800 تومانی در مراکزی مثل واحدهای صنفی، میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و بیان کرد: وضعیت عمومی بازار به جهت توزیع مرغ در راستای تنظیم بازار شب عید مناسب است.

مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که آیا علت هجوم مردم برای خرید مرغ بی اعتمادی به بازار است پاسخ داد: قیمت گوشت مرغ نسبت به سایر اقلام پروتئینی مناسب‌تر است و هجوم مردم به دلیل بی اعتمادی آن‌ها به بازار نیست.

وی افزود: در حال حاضر مقدار زیادی مرغ منجمد با قیمت مناسب در حال توزیع است و به میزان مصرف مردم مرغ ذخیره شده داریم.

توزیع میوه شب عید از پنجم اسفند ماه
پورکاوه با تاکید بر این‌که برنامه ریزی حمل ونقل میوه و مرکبات ذخیره شده به استان‌ها فراهم شده است تصریح کرد: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار مقرر شد میوه و مرکبات ذخیره شده برای شب عید از پنجم اسفند ماه به استان‌ها حمل شده و توزیع آن آغاز شود.

مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: چگونگی توزیع این ذخایر در اختیار خود استان‌ها است.