wheat.jpg

صادرات مرغ متوقف شد

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی از توقف صادرات مرغ از هفته گذشته خبر داد.
حسین مقدم‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: در شرایطی که ایران ماهانه 150 هزار تن مرغ تولید می‌کند، توقف صادرات این محصول که به تازگی آغاز و تنها 500 تن گوشت مرغ صادر شده است، نمی‌تواند تاثیری در کاهش قیمت این محصول داشته باشد.

وی افزود: ایران جزو کشور‌های برتر در تولید مرغ است اما صادرات این محصول می‌تواند کنار تولید، باعث شکوفایی صنعت، ارتقای فن‌آوری و تکنولوژی‌های تولید، ایجاد و گسترش بازار‌های جهانی و ... شود.

مقدم‌نیا با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از صادرات مرغ، عنوان کرد: در حال حاضر یک میلیون تن مرغ مورد نیاز کشور‌های حوزه خلیج‌فارس و خاورمیانه از کشور‌هایی مانند فرانسه، هلند، آمریکا، برزیل، تایلند و ... تامین می‌شود که ایران می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق به جمع صادر‌کنندگان مرغ در منطقه بپیوندد.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی با بیان این‌که عراق اولین خریدار مرغ ایران بود، گفت: عراق سالانه تقاضای خرید 2000 تن مرغ از ایران را داشت که فعلا متوقف شده است.

وی افزود: تزریق بیشتر مرغ ذخیره شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام می‌تواند در کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار داخلی اثرگذار باشد.

یادآور می‌شود، جلسه کارگروه صادرات مرغ فردا در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور مسئولان وزارت جهادکشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان اتحادیه‌های بخش خصوصی برگزار می‌شود.