soy.jpg

توقف صادرات تخم مرغ در جهت کنترل بازار/ مردم نگران افزايش قيمت نباشند

چاپ

باشگاه خبرنگاران جوانalt

مديرعامل اتحاديه مرغ تخم گذار گفت :صدور مجوز صادرات تخم مرغ از 18 بهمن تا اطلاع ثانوي متوقف شده است.
هدايت اصغري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اينکه هر شانه تخم مرغ دو کيلوگرم است، افزايش قيمت ان از سقف تعيين شده بالاتر نيست.
وي افزود: براساس توافقي که ميان وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزي و اتحاديه مرکزي مرغداران ميهن صورت گرفته است، هر زمان که احساس شود قيمت تخم مرغ رو به افزايش است، ما بر مبناي قيمتي که توافق کرده ايم به عرضه تخم مرغ مي پردازيم.

اصغري با اشاره به اينکه از 26 آذرماه سال جاري تاکنون به 18 هزار تن تخم مرغ مجوز صادرات داده شده است، ادامه داد: از اين ميزان 17 هزار تن صادر شده و باقي صادرات به جهت افزايش نيافتن قيمت در بازار داخلي به صورت موقت، متوقف شده است.

وي با بيان اين مطلب که تنظيم بازار داخلي و کنترل نوسان قيمت مهمترين اولويت در صادرات تخم مرغ است، گفت: با توجه به بازار داخلي و کنترل آن هيچ محدوديتي براي صادرات وجود ندارد، اولويت اول ما رفع نگراني مصرف کننده داخلي و راضي نگهداشتن آنان است و تنها محصول مازاد بر مصرف داخلي صادر مي شود.
 
وي در  ادامه به قيمت تخم مرغ در درب مرغداري اشاره کرد و گفت : هرکيلو تخم مرغ بين 2700 تا 3050 تومان است که اين قيمت نبايد کمتر از 2700 تومان و بيشتر از 3100 تومان باشد.
 
مدير عامل اتحاديه مرغ تخمگذار اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت سقف قيمت هر شانه تخم مرغ 7400 تومان است که با توقف صادرات قيمت اين محصول در بازار داخلي از سقف مجاز پايين تر مي آيد.
 
وي اضافه کرد: از 26 آذر ماه سال جاري مجوز صادرات 18 هزار تن تخم مرغ صادر شده است که از اين ميزان تاکنون 17 هزار تن صادر شد.

اصغري تاکيد کرد: در کارگروه تنظيم بازار توافق شده قيمت سقف و کف هر کيلو تخم مرغ تا آذرماه سال 92 در همين حدود (سقف قيمت 3700 و کف قيمت 3300 تومان) باقي بماند و حتي اگر عواملي مثل افزايش قيمت نهاده ها سبب افزايش قيمت تخم مرغ شود، بازهم اين افزايش قيمت توسط کارگروه فوق کنترل مي شود، بنابراين جاي هيچ گونه نگراني براي مصرف کننده ها وجود ندارد.

وي خاطرنشان کرد: صادرات تخم مرغ به کشورهاي همسايه مثل افغانستان، عراق، ترکمنستان، ارمنستان، ازبکستان، کويت و تاجيکستان انجام مي شود.