corn.jpg

آغاز عرضه ۲۰ هزار تن مرغ از امروز

چاپ

altباشگاه خبرنگاران جوان

مدیرکل تامین و توزیع وزارت صنعت از ذخیره ۳۵۰ هزارتن روغن خام،‌۴۸۰ هزارتن شکر و ۱۱۰ هزارتن مرغ خبر داد و با اعلام اینکه کاهش تولید علت گرانی مرغ بود، گفت: عرضه ۲۰هزار تن مرغ از امروز آغاز می شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه البته سقف توزیع استان‌ها که تا بیش از این با محدودیت‌های اعمال می‌شد نیز برداشته شده است، افزود: استا‌ن‌ها در کنار سازمان صنعت ، معدن و تجارت ضمن استفاده از تمام واحدهای زیر مجموعه خود ۲۰ هزار تن مرغ را از امروز در فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات غذایی توزیع خواهند کرد.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این مطلب که روز گذشته میانگین کشوری قیمت مرغ ۵۹۰۰ و از امروز به طور حتم با عرضه مناسب‌ کاهش خواهد یافت، اضافه کرد: شاید بتوان دلیل اصلی قیمت این روزهای مرغ را کاهش تولید ۴۰ و ۵۰ روزه مرغداران دانست زیرا آنان در این زمان به جوجه ریزی پرداخته و تولیدات مناسبی را نتوانستند به بازار عرضه کنند.

پورکاوه با اشاره به اینکه تأمین نهاده‌های واحدهای تولیدی مرغ بدون هیچ نگرانی انجام و آنان فقط در این ۵۰ روز وقفه خواستار جوجه‌ریزی بوده‌اند، گفت: همین کاهش تولید باعث شد که آثار نامناسبی را در بازار عرضه این محصول ببینیم و تاحدودی قیمت‌ها افزایش یابد. البته در این میان باید به عدم آمادگی شبکه توزیع نیز اشاره کرد.

به گفته مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت از امروز شرکت پشتیبانی به کل نمایندگی استانی خود فاز جدید توزیع مرغ را ابلاغ و با عرضه مناسب گوشت مرغ قیمت‌ها را مدیریت خواهد نمود. البته وی متذکر شد که توزیع مرغ در استان تهران در مقایسه با استان‌های دیگر با حجم زیادی روبه رو و مردم ظرف دو روز آینده ثبات قیمت‌ها را در این کالا مشاهده خواهند کرد.

وی ضمن گلایه از اینکه هنوز واحدهای تولیدی مرغ کشور در حالت سنتی قرار داشته و همین امر باعث می‌شود تا عدم تولید یکماه در بازار تاثیر خود را گذاشته و مشکلاتی را به وجود بیاورد، خاطر نشان کرد: به همین منظور وزارت صنعت در هدف گذاری‌های خود هدایت واحدهای تولیدی را به سمت هرچه صنعتی شدن تنظیم کرده است.

پورکاوه ضمن اشاره به اینکه زمانی که واحدهای تولیدی با تأمین نهاده‌های خود مواجه و تولید صادرات محور را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند به طور حتم مشکلات کاهش خواهد یافت، گفت: ظرفیت و پتانسیل کشور در تولید گوشت مرغ فوق‌العاده بوده و نباید عدم تولید یکماه واحدها این چنین بر بازار تاثیر بگذارد.