wheat.jpg

ضایعات گوشتی به پودر دان مرغ و کود دامی تبدیل می‌شود

چاپ

خبرگزاري ايسناalt

 مدیر عامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز از تبدیل ضایعات گوشتی به پودر دان مرغ و کود دامی خبرداد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، علی بیگ‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای این طرح ضایعات گوشتی بازار مصرف پیدا می‌کند.

وی با اشاره به انتقال کشتارگاه قدیمی تبریز به محل جدید خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر کشتارگاه تبریز از محل قدیمی انتقال یافته و کشتارگاه جدید در زمینی به مساحت 15 هکتار در خسرو شهر احداث شده است.

مدیر عامل جدید سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: این کشتارگاه سالانه بیش از 11 هزار کیلوگرم گوشت به قصابی‌ها و مراکز فروش مجاز در شهر تبریز تحویل می دهد.

بیگ‌زاده گفت: گوشت 24 ساعت پس از ذبح و پس از انجام معاینات لازم به بازار عرضه می‌شود که این امر موجب شده بیماری‌های احتمالی دام‌ها شناسایی و از عرضه گوشت ناسالم به مردم جلوگیری شود.

مدیر عامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز به مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال آینده اشاره و اظهار کرد: به زودی تجهیزات و لوازم بسته‌بندی گوشت به صورت متنوع خریداری و راه‌اندازی خواهد شد. علاوه بر آن درنظر داریم واحدهای تولید سوسیس و کالباس را در کشتارگاه تبریز راه‌اندازی کنیم.

وی کشتار غیرمجاز دام توسط شهروندان را غیرعلمی توصیف کرد و گفت: متأسفانه باوجود کشتارگاه صنعتی و پیشرفته در شهر تبریز هنوز هم برخی بدون آن‌که به مشکلات و بیماری‌های دام‌ها توجه کنند، به کشتار غیر مجاز دام اقدام می‌کنند.