corn.jpg

مبارزه با قاچاق از طريق شناسنامه‌دار کردن دام‌ها

چاپ

باشگاه خبرنگاران جوانalt

معاون توليدات دامي وزارت جهاد گفت: بيش از يک ميليون دام اصيل در واحدهاي نيمه صنعتي شناسنامه دار شده‌اند.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ سعادت‌الله عباسي در جمع خبرنگاران در نمايشگاه دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران به تشريح اين دستاوردها در بخش کشاورزي و امور دام پرداخت.
وي اظهار داشت: سياست معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزي در راستاي افزايش توليدات دامي و محصولات اساسي به خصوص گوشت قرمز مرغ و تخم مرغ است.

معاون توليدات دامي وزارت جهاد کشاورزي گفت: ظرفيت توليد مرغ در کشور 2 ميليون تن است و تا سال آينده جوجه مورد نياز مزارع مرغ مادر را به طور 100 درصد تأمين مي کنيم.

عباسي ادامه داد: 4 دوره در سال پرورش مرغ انجام مي شود که به 6 دوره افزايش مي يابد.

وي افزود: بيش از يک ميليون تن تخم مرغ توليد مي شود و بيش از 20هزار تن آن صادر مي شود که در نظر داريم به 30 هزار تن شير خام در سال توليد مي شود که در اختيار صنايع لبني و واحدهاي توليدي قرار مي گيرد.

وي در رابطه با توليد گوشت قرمز افزود: نزديک به يک ميليون تن گوشت قرمز توليد مي شود که با طرح خريد تضميني گوشت قرمز و تأمين نهاده‌هاي مدت دار 6 ماهه و 9 ماهه، دام سبک نيز در اختيار پروار بندان قرار مي گيرد.

وي ادامه داد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي 90 ميليارد تومان وام از طريق بانک کشاورزي با بهره 10 درصد در اختيار پروار بندان قرار مي گيرد.

عباسي اضافه کرد: اصلاح ساختار مرغداري‌ها موجب کاهش مصرف حامل‌هاي انرژي تا 30 درصد شده است و بيش از 7 هزار واحد مرغداري اصلاح ساختاري شدند.