wheat.jpg

نهاده‌های دامی دلیل افزایش قیمت مرغ

چاپ

خبرگزاري ايسناalt

 رئیس شورای اصناف گفت: تغییرات قیمت نهاده های دامی باعث افزایش قیمت گوشت مرغ ذخیره سازی شده است.
قاسم نوده فراهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: افزایش قیمت نهاده های دامی که با ارز خریداری می شوند در افزایش قیمت مرغ ذخیره سازی و مرغ کشتار روز تاثیر دارد که این افزایش قیمت نهاده های دامی به دلیل افزایش و نوسانات قیمت ارز است.
وی ادامه داد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تحلیل هزینه های تولید‌کنندگان مرغ زنده یک نرخ منطقی و مناسب را تصویب و ابلاغ می کند که بازرسان شورای اصناف و سازمان حمایت مصرفکنندگان وتولیدکنندگان کاملا بر قیمت‌ها نظارت دارند.

مشاور رئیس جمهور بیان کرد: بیش از نیاز مردم ذخیره سازی انجام شده است که مایحتاج خانواده در زمان کمبود یا افزایش قیمت بنا بر نیاز در سطح کشور عرضه خواهد شد.

اظهارات رئیس شئورای اصناف درباره دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ در حالی است که پیش از آن رییس اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی علت افزایش قیمت گوشت مرغ طی روزهای اخیر را متوقف شدن خرید شرکت پشتیبانی امور دام و کاهش جوجه‌ریزی عنوان کرده بود.

عدم عرضه عامل افزایش قیمت برنج هندی

نوده فراهانی در ادامه در خصوص کمبود برنج هندی در برخی مناطق کشور اظهار کرد: با پیگیری اصناف متوجه شدیم که وارد‌کنندگان برنج خود را برای افزایش قیمت در انبارها نگه‌ داشته یا هنوز از گمرک ترخیص نکرده‌اند که با اطلاع از این موضوع با خاطیان برخورد شد.

برپایی نمایشگاه‌های بهاره و ارزاق عمومی خانوار در بهمن و اسفند

او درباره نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا نیز یادآور شد: نمایشگاه ارزاق عمومی خانوار در مصلی تهران از 25 بهمن تا پنجم اسفند و نمایشگاه های بهاره نیز از نهم تا 20 اسفند در پارک ارم، حکیمیه، بوستان ولایت و فرهنگ‌سرای خاوران برگزار خواهد شد.

رئیس شورای اصناف تصریح کرد: به دلیل این که نمایشگاه های بهاره و ارزاق عمومی نزدیک به دهه فجر برگزار می شود برنامه فروش ویژه‌ای برای دهه فجر نداریم.

تمام واحدهای صنفی باید قیمت محصولات خود را روی کالا درج کنند

او همچنین گفت: برخی از اتحادیه هایی که نرخ ثابت ندارند در ازای آن از نرخ سود ثابت بهره مند هستند که هر ساله ضرایب سود عرضه تعیین و به واحدهای صنفی ابلاغ می شود. کالاهایی که نرخ ثابت ندارند نیز قیمت و سود روی فاکتور کاملا مشخص است و زمانی که حس شود فروشنده بیش از سود جایز از مشتری پولی دریافت کرده است با آن برخورد خواهد شد.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: تمام واحدهای صنفی باید قیمت محصولات خود را روی کالا درج کنند تا خریدار از قیمت مطلع باشد و در کنار آن تمام کالاهای وارداتی باید کد شبنم داشته باشند که در غیراین صورت بازرسان شورای اصناف با متخلفان برخورد خواهند کرد.

نتایج جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار

وی در پایان گفت: جلسه ستاد تنظیم بازار این هفته مربوط به ترخیص و جابجایی کالا از گمرک بود که با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی برگزار و تصمیم گرفته شد که کامیون و وسایل حمل و نقل بیشتری به گمرک ها اعزام شوند تا هر چه سریعتر کالاهای دپو شده در گمرک ها را جابجا و آنها را از انبار گمرک ها خارج کنند.