corn.jpg

نبود فرهنگ لازم جوجه يكروزه را از بورس كالا فراري داد

چاپ

alt

بورس كالا اعلام آمادگي كرده است كه در صورت درخواست توليد كنندگان، فرآورده‌ها و محصولات دامي كه بتوان آن‌ها را با استانداردها و شرايط پذيرش كالا تطبيق داد، در اين بازار پذيرش خواهد كرد، اما برخي معتقدند بسترها در بورس كالا آماده عرضه اين دسته از كالاها نيست.

يكي از اقلامي كه طبق گفته برخي از مسئولان بورس كالا مي تواند در بورس عرضه شود جوجه يكروزه است در حاليكه متوليان توليد اين طيور نظري ديگر دارند.


رئيس انجمن توليد‌كنندگان جوجه يكروزه درباره‌ي عرضه جوجه يكروزه در بورس كالا اظهار كرد: "با توجه به فراهم‌نبودن شرايط عرضه در بورس از سوي توليد‌كنندگان و بورس كالا و نيز نبود فرهنگ در اين زمينه بعيد است كه جوجه يكروزه به زودي در بورس كالا عرضه شود."

حسن مهرباني‌يگانه تصريح كرد: "هنوز امكانات مناسب براي عرضه‌ي كالاهايي همچون ذرت و سويا وجود ندارد و عرضه آنها در بورس با مشكل مواجه است، چگونه مي‌توان انتظار داشت جوجه يكروزه در بورس عرضه شود."

او با تاكيد بر اينكه هنوز فرهنگسازي براي عرضه‌ي جوجه يكروزه در بورس صورت نگرفته است، از عرضه‌ي جوجه در بورس كالا در صورت فراهم شدن امكانات استقبال كرد و گفت: "با ورود جوجه به بازار بورس قيمت‌ها كاملا رقابتي و شفاف خواهد شد."

دلايل رئيس انجمن توليد‌كنندگان جوجه يكروزه براي عرضه نكردن اين كالا شرايط حاكم بر بورس كالاست. اما شركت بورس هم معتقد است بدون رعايت استانداردها نمي تواند اجازه عرضه كالايي را در اين بازار صادر كند و با وجود اين امكانات نرم افزاري و سخت افزاري عرضه كالاهاي مختلف را داراست.

در اين بين آنچه مسلم است اهميت افزايش ورود كالاهاي پايه اي در تمامي رينگ هاي بورس كالاست تا در اين شرايط قيمت ها در جريان رقابت آزاد و با توجه به عرضه و تقاضاي بازار تعيين شود و شفافيت معاملات هر گونه واسطه را از ميان بردارد.

ايجاد چنين بازاري به نفع توليدكننده و مصرف كننده است تا از پرداخت هزينه هاي بيشتر از حد واقع، بپرهيزند و با مشخص بودن خريدار و فروشنده پاسخگويي به هر دو طرف معاملات ممكن شود.

و شايد مهم ترين حسن ورود كالاهايي چون جوجه يكروزه به بورس توليد اين طيور با توجه به استانداردهاي بورس كالا است تا شرايط بهداشتي آن بيش از پيش مورد بررسي قرار گيرد و خوراك جامعه سالم تر باشد.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان