wheat.jpg

پیش‌بینی برداشت یک میلیون و 700 هزار تن گندم در خوزستان

چاپ

altخبرگزاری ایانا

با توجه به اینکه بیش از 750 هزار هکتار از اراضی خوزستان سطح زیر کشت گندم است، اگر بارندگی‌های به‌موقع ادامه یابد و شرایط مساعد باشد، بیش از یک میلیون و 700 هزار تن گندم در خوزستان در سال آینده برداشت می‌شود.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در سال جاری 488 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و 270 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم است که نسبت به سال گذشته ثابت مانده است.

دکتر سیدعبدالرضا سیداحمدی افزود: به‌خاطر وضعیت مناسب بارندگی و شرایط مطلوب آب و هوایی در سال جاری زراعی کشت سبزینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهتر است و اگر این وضعیت ادامه یابد، برآورد می‌شود بیش از یک میلیون و 700 هزار تن گندم در استان تولید و عرضه شود.

وی با مطلوب ارزیابی کردن خرید تضمینی گندم در سال جاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته است، کشاورزان انگیزه بیشتری برای کشت و تولید این محصول استراتژیک پیدا کرده‌اند و مشکل تهیه کود و سم نیز نداشتند.

سیداحمدی ادامه داد: مناطق عمده کشت گندم خوزستان در اهواز، شوش، دشت آزادگان و دزفول است که بخش زیادی از گندم استان در این مناطق تولید می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: ستاد برداشت گندم در اسفندماه شروع به کار می‌کند که در تمام مراحل برداشت گندم نظارت می‌کند.