soy.jpg

جریمه ۱۶ کارخانه لبنی را در محاکم قضایی پیگیری می‌کنیم

چاپ

altخبرگزاری فارس

 دبیر انجمن لبنی با دفاع از افزایش قیمت برخی کارخانه‌های لبنی گفت:بنگاه‌ها نمی‌توانند سرنوشت خود را به دست فلان مسئول و یا کارمند ساده بدهند تا با تصمیم خطایشان نابود کنند.

رضا باکری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به وضعیت پرونده جریمه 16 کارخانه‌ لبنی گران‌فروش اظهار داشت: جریمه این کارخانه‌ها را از وزیر دادگستری پیگیری می‌کنیم.

دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: این کارخانه‌ها 2 گروه هستند؛ آنهایی که در حاشیه زیان قرار داشتند و مجبور به افزایش قیمت محصولات خود شدند، اگر چه قیمت شان بالاتر از قیمت مصوب سازمان حمایت نیز باشد از نظر ما مستحق جریمه نیستند.

وی ادامه داد: گروه دوم کارخانه‌های لبنی هستند و با وجود اینکه در حاشیه سود قرار داشتند اما قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند و از نظر ما جریمه آنها باید لحاظ شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: هیچ موقع بنگاه‌های تولیدی که از قانون تجارت تبعیت می‌کنند نمی‌توانند سرنوشت بنگاه‌های خود را به دست فلان مسئول و یا کارمند سازمان حمایت دهند تا با تصمیمات خطای خودشان بنگاه‌ها را نابود کنند.

وی ادامه داد: اگر سازمان حمایت با قیمت‌هایی که ارائه می‌کند، مسئولیت تراز مالی شرکت‌ها را نیز عهده‌دار شود دخالت آنها منطقی است در حالی که آنها تنها قیمتهای غیرکارشناسی اعلام می‌کنند و کاری هم به تراز مالی منفی و یا ورشکستگی بنگاه‌ها ندارند.

وی در پاسخ به اینکه آیا آخرین قیمت سازمان حمایت برای لبنیات از نظر شما منطقی است یا اینکه کارخانه‌ها مجدداً قیمت را با این فرض که در حاشیه زیان قرار دارند افزایش می‌دهند، گفت: هیئت کارشناسی رسمی دادگستری در حال بررسی قیمت‌های سازمان حمایت و نیز هزینه‌های کارخانه‌های لبنی است که بعد از بررسی نهایی منطقی بودن یا نبودن قیمت مشخص خواهد شد.

دبیر انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: کارخانه‌های لبنی تلاش می‌کنند حقوق مصرف‌کنندگان را رعایت کنند و به دنبال اجرای عدالت هستند تا اینکه حقی از تولیدکننده و مصرف‌کننده ضایع نشود.

به گزارش فارس اخیرا معاون بازرسی سازمان حمایت از جریمه 6.7 میلیارد تومان صنایع لبنی گرانفروش خبر داده است.