soy.jpg

تولید بیش از 530 هزار تن تولیدات دامی خوزستان در 10 ماهه اول سال/ جوجه‌ریزی افزایش می‌یابد

چاپ

خبرگزاري اياناalt
یکی از دلایل کاهش تولید گوشت مرغ، تنظیم جوجه‌ریزی برای بازار شب عید بوده است که در بهمن و اسفندماه به‌طور قابل توجهی جوجه‌ریزی و به‌دنبال آن گوشت مرغ افزایش می‌یابد.
معاون تولیدات دامی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در 10 ماهه اول سال جاری 54 هزار و 860 تن گوشت قرمز تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.9 درصد رشد داشته است.
محمد مشکورزاده افزود: شیر نیز 439 هزار و 640 تن تولید شده که نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به تولید گوشت مرغ خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 44 هزار و 582 تن گوشت مرغ تولید شده که 14 درصد کاهش یافته است.

مشکورزاده ادامه داد: یکی از دلایل کاهش تولید گوشت مرغ، تنظیم جوجه‌ریزی برای بازار شب عید بوده است که در بهمن و اسفندماه به‌طور قابل توجهی جوجه‌ریزی و به‌دنبال آن گوشت مرغ افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: از دلایل دیگر کاهش تولید گوشت مرغ می‌توان به عدم تثبیت و افزایش قیمت جوجه یک‌روزه، افزایش قیمت نهاده‌ها، عدم خرید تضمینی مرغ و صادر نکردن پروانه بهداشتی 140 مرغداری استان توسط دامپزشکی اشاره کرد.

این مقام مسئول در پایان به تولید تخم‌مرغ و عسل نیز اشاره کرد و یادآور شد: تخم‌مرغ پنج‌هزار و 217 تن که 13.6 درصد کاهش داشته و عسل نیز یک‌هزار و 46 تن تاکنون تولید شده که نسبت به 10 ماهه سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.