chick.jpg

ارتقاء محصولات ارگانيک نيازمند راهکاري جدي است

چاپ

alt

باشگاه خبرنگاران جوان

عضو کميسيون کشاورزي مجلس گفت: ارتقا محصولات کشاورزي ارگانيک نيازمند سه مولفه مهم آموزش، فرهنگ سازي و ايجاد مشوق هاي مالي و حمايتي است.

سيدراضي نوري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه کيفيت در محصولات کشاورزي که از کود و سم استفاده مي شود در مقايسه با کاشت محصولات ارگانيک کمتر خواهد بود، افزود: متأسفانه بسياري از کشاورزان به استفاده از کود وسم در کشت محصولات کشاورزي محتاط شده اند.

وي تصريح کرد: چنانچه مشوق هاي مالي و حمايتي چون پرداخت يارانه به کشاورزاني که محصولاتشان ارگانيک است صورت بپذيرد در افزايش توليد و کشت محصولات ارگانيک موثر خواهد بود.

نوري با بيان اينکه بايد بين واردات، صادرات، توليد و عرضه توازن و هماهنگي برقرار کرد ، خاطرنشان کرد: با کاهش سرمايه گذاري هاي ارزي جهت واردات مي توانيم ميزان کشت محصولات توليد داخلي را افزايش داده و اقدام به صادرات کنيم.

نماينده مردم خوزستان يادآور شد: چنانچه قيمت گذاري و خريد تضميني محصولات کشاورزي توسط وزارت جهاد کشاورزي صورت پذيرد و محصول بلافاصله از محل توليد به دست مصرف کننده برسد، نقش دلالان کمتر شده و بازار محصولات کشاورزي رونق مي يابد.

عضو کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: متأسفانه آمار دقيقي در استفاده از محصولات کشاورزي به صورت ارگانيک در دسترس نيست اما بنا به گزارش کارشناسان وزارت جهاد کشاورزي 30 تا 50 درصد از محصولات کشاورزي به صورت ارگانيک توليد مي شود.

وي تأکيد کرد: ارتقا محصولات کشاورزي ارگانيک نيازمند همکاري و راهکارهاي جدي است که بايد صورت عملي اجرايي شود.