hen.jpg

اشتغال 15 هزار نفری در صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی خراسان رضوی

چاپ

خبرگزاري اياناalt
از ابتدای سال، یک‌هزار و 140 فقره جواز تأسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی صادر شده که پیش‌بینی می‌شود برای 15 هزار نفر اشتغال ایجاد شود.
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در 9 ماهه اول سال 91، تعداد 47 فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده که با ایجاد این واحدها برای 575 نفر اشتغال جدید ایجاد شد.

نامنی افزود: در این واحدها 250 هزار تن محصولات کشاورزی فرآوری می‌شود و عمده پروانه‌های صادرشده در این مدت عبارت از فرآوری پسته، بسته‌بندی خشکبار، فرآورده‌های لبنی، بسته‌بندی سبزیجات، سردخانه، درجه‌بندی و بسته‌بندی میوه‌جات، خوراک دام و طیور و کود آلی است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال یک‌هزار و 140 فقره جواز تأسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی صادر شده که پیش‌بینی می‌شود برای 15 هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

این مقام مسئول ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که با راه‌اندازی این واحدها، 4.1 میلیون تن فرآوری محصولات انجام شود.

نامنی با اشاره به تخصیص تسهیلات توسعه بخش کشاورزی به صنایع تبدیلی استان تصریح کرد: تسهیلات توسعه بخش کشاورزی سال 90، سه‌هزار و 550 میلیارد ریال و سال 91 پنج‌هزار و 420 میلیارد ریال است که در زمینه کشاورزی، دام، شیلات، صنایع تبدیلی و... از طریق کارگروه شهرستان‌ها و استان و بانک کشاورزی قابل پرداخت است.

وی در پایان یادآور شد: تاکنون در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی 238 طرح با یک‌هزار و 360 میلیارد ریال اعتبار مصوب که قسمتی انعقاد قرارداد شده و تسهیلات نیز پرداخت شده است.