corn.jpg

خنک‌سازی لاشه‌های گوشت قرمز، برای نخستین‌بار در آذربایجان شرقی

چاپ

خبرگزاري اياناalt
خنک‌سازی لاشه‌های گوشت قرمز برای نخستین‌بار در کشتارگاه‌های صنعتی استان اجرایی شده که باید تلاش شود این امر در سایر کشتارگاه‌ها نیز عملی شود.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، مدیرکل دامپزشکی استان در حاشیه نشست بررسی مشکلات کشاورزی شهرستان بستان‌آباد، با اشاره به نگهداری گوشت قرمز بعد از کشتار به مدت 24 ساعت در پیش‌سردکن‌ها، گفت: این امر موجب می‌شود انواع آلودگی‌های انگلی، ویروسی و باکتریایی، طی این مدت از بین رفته و از نظر ترد بودن گوشت نیز مؤثر باشد.

دکتر بهراد زندیه با اشاره به اینکه گوشت تولیدی از نظر بهداشتی و امنیتی کاملاً ارتقاء یافته و از نظر تغذیه نیز خوشمزه‌تر می‌شود، افزود: در راستای امنیت غذایی و حمایت از مصرف‌کنندگان، این سیستم در کلیه کشتارگاه‌های صنعتی استان راه‌اندازی و در نظر داریم در سایر کشتارگاه‌ها نیز پیاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش داروهای دامی هم با وجود افزایش قیمت‌ها، هیچ‌گونه کمبودی در استان مشاهده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: نقش دامپروری در توسعه اقتصاد روستایی باعث شده است که خدمات دامپزشکی ارزان قیمت، در دورترین مناطق روستایی نیز توسعه یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه در سال 90 کاهش بیماری تب مالت در استان 68 درصد و در بستان‌آباد 72 درصد بوده است، ادامه داد: با وجود کاهش اعتبارات دولتی در سال جاری، این بیماری نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش یافته است.

زندیه در پایان حفظ و رونق صنعت دامپروری را از اولویت‌های اصلی سازمان دامپزشکی آذربایجان شرقی دانست و تصریح کرد: پلمب 12 واحد تولید و عرضه گوشت در استان، به‌دلیل تخلفات بهداشتی و رعایت نکردن ایمنی غذایی در سال جاری، در راستای حفظ و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه و حمایت از مردم در دسترسی بهتر به استفاده از محصولات دامی بهداشتی و سالم صورت گرفته است.