chick.jpg

خرید توافقی بیش از 114 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در 9 ماهه سال جاری

چاپ

خبرگزاري اياناalt
در 9 ماهه سال جاری بیش از 114 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی استان به‌صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، مدیر سازمان تعاون روستایی استان با اعلام این مطلب گفت: این محصولات به‌طور عمده شامل گندم، جو، حبوبات، تره‌بار، مواد پروتئینی و لبنی به ارزش بیش از 756 میلیارد ریال بوده که به‌صورت توافقی از کشاورزان خریداری و در بازارهای داخل و خارج استان به‌فروش رسیده است.

عبداله محمدفام هدف از خریدهای توافقی را کمک به کشاورزان و دامداران در بازاریابی و فروش محصولات، جلوگیری از زیان دولت از طریق کاهش خریدهای تضمینی و کاستن فاصله تولید به مصرف عنوان کرد.

وی افزود: خرید 114 هزار و 811 تنی انواع محصولات کشاورزی و دامی در 9 ماهه سال جاری، توسط مراکز خرید شبکه‌های تعاون روستایی، در مناطق روستایی استان انجام شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی، بیشترین میزان خرید محصولات خریداری شده را مازاد بهره‌برداران خسارت‌دیده روستاهای کاشان و کرداحمد سفلی از توابع شهرستان اهر و روستای شاملو از توابع شهرستان هریس و همچنین روستای علویق از توابع شهرستان ورزقان دانست و خاطرنشان کرد: در صورت نیاز، امر خریداری می‌تواند تداوم یابد.

محمدفام در پایان تصریح کرد: خرید این محصولات، توسط مأموران اعزامی این سازمان و با همکاری شبکه تعاونی‌های روستایی استان و با نظارت کامل شورای اسلامی روستاها انجام شده است.