chick.jpg

واگذاری سهام بخش کشاورزی ادامه دارد

چاپ

خبرگزاري ايلناalt

 مبادا چند نفر معدود از هیات مدیره قبلی بخواهند با شرکت موازی، کل سهام را آنجا ببرند. قرار نیست اگر هیات مدیره‌ای تغییر کرد کل سهام را به آنجا منتقل کند.
وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس گفت: واگذاری‌ها در بخش کشاورزی ادامه دارد و این امر متوقف نشده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، خلیلیان که برای پاسخ به سوال رحماندوست نماینده تهران درخصوص واگذاری‌های بخش کشاورزی به پارلمان ٱمده بود، در

صحن علنی گفت: قرار بود 15 درصد از سهام کشاورزی به عنوان سهام ممتازه باقی بماند. این تصمیم به زمانی برمی‌گردد که عملیات واگذاری آغاز شده بود. موسسه جهاد نصر آذربایجان شرقی 56 درصد خود را واگذار کرده است. جهاد نصر 85 درصد و جهاد نصر ایران 65 درصد، جهاد نصر بوشهر 55 درصد را واگذار کرده اند.

وی افزود: واگذاری مرحله اول سهام به اتمام نرسیده است که مرحله دوم را شروع کنیم. اگر بخواهیم مرحله دوم را شروع کنیم، موسسه جهاد نصر مرکز تعطیل و منحل می‌شود. این مساله با خصوصی سازی اصل 44 تفاوت دارد. اینجا طراحی به اینگونه است که تا 85 درصد سهام واگذار شود و در مرحله دوم نسبت به 15 درصد باقیمانده اقدام شود. این مسیر در حال طی شدن هست.

خلیلیان در خصوص موسسات جهاد توسعه و استقلال گفت: این‌ها مراحل اولیه را طی می‌کنند که قیمت‌گذاری و واگذاری آن زمان می‌برد، البته طرح آن آماده شده و در مسیر اجرا قرار دارد.

وی در بخش دوم سخنان خود اظهار داشت: عده‌ای شرکت موازی تاسیس کردند که واگذاری‌ها را به آنجا منتقل کنند که من مقابله کردم. ما باید حافظ خون شهدا باشیم. هیات مدیره جهاد نصر هم از فرماندهان پشتیبانی جهاد سازندگی است و دلسوزی‌آنها کمتر از دیگران نیست.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر سازماندهی به گونه‌ای است که حقوق ایثارگران و خانواده آنها محفوظ باقی بماند. جهاد کشاورزی اقدام کرده است و باید گفت کدام دستگاه اینچنین اقدام کرده است. چرا درصدی از واگذاری‌های دستگاه‌ها به خانواده ایثارگران واگذار نشد.

خلیلیان معتقد است: مبادا چند نفر معدود از هیات مدیره قبلی شرکت‌ها بخواهند با شرکت موازی، کل سهام را آنجا ببرند. قرار نیست اگر هیات مدیره‌ای تغییر کرد کل سهام را به آنجا منتقل کند. از بردن اسم خودداری می‌کنم. اما به من اعتماد داشته باشید.

وی افزود: این تعهد من به شما است. اگر موسسه جهاد نصر با 15 درصد باقیمانده کار نکند و سهام را بگیرند منحل می‌شود. مطالبات مردم باید به خزانه بازگردد. سهام ممتازه در نهایت به خود ایثار گران باید واگذار شود. این تعهد من هست که این کار را انجام دهیم. در خصوص جهاد توسعه و استقلال هم این مسیر دنبال می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی خطاب به نمایندگان گفت: واگذاری‌ها ادامه دارد و متوقف نشده است. امیدواریم خدمتی به ایثارگران کرده باشیم.