wheat.jpg

ایجاد سي هزار شغل در حوزه دامپزشكي

چاپ

خبرگزاري اياناalt
دكتر دستور رييس سازمان دامپزشكي كشور در جلسه هم انديشي اعضاء وهمكاران دامپزشكي شاغل در بخش خصوصي ودولتي در استان اصفهان گفت: طبق برآورد سازمان دامپزشكي و با حمايت ديگر مسوولين كشوري و استاني تا كنون سي هزار شغل در حوزه دامپزشكي در سراسر كشور ايجاد شده است .
به گزارش ایانا نشست هم انديشي اعضاء وهمكاران دامپزشكي شاغل در بخش خصوصي ودولتي در استان اصفهان عصر روز يكشنبه 10 دي ماه با حضور رييس سازمان دامپزشكي كشور، نماينده شهرستان مباركه، مديركل دامپزشكي استان درتالار مجموعه فرهنگيسنبله برگزار شد.دراين نشست نمايندگان اصناف بخش خصوصي دامپزشكي به ترتيب به ايراد سخنراني و بيان كمبودها ومشكلات كنوني در صنف خود پرداختند.

در ادامه دكتر حسيني مدير كل دامپزشكي استان ضمن تشكر از ميهمانان ويژه در اين نشست،ابراز اميدواري كرد كه اينگونه نشستها گامهاي مؤثر در جهت تحقق اهداف سازمان و فعالان حوزه دامپزشكي بر داشته شود.دكتر محسن دستور رييس سازمان دامپزشكي كشور نيز هدف از برگزاري اين نشست هم انديشي را كه با استقبال جمع كثيري از دامپزشكان وفعالان عرصه دامپزشكي در استان همراه بود استفاده از نظرات وپيشنهادات بخش خصوصي وتعاملات سازنده در رسيدن به اهداف سازمان دامپزشكي كشور كه همان ارايه محصولات سالم وبا كيفيت با منشاء دامي به مردم عنوان كرد.

ايشان ضمن اشاره به اينكه مسوولين قبلي سازمان دامپزشكي قوانيني ارزشمند،مناسب وبا پيشگيريهاي محكم تدوين نموده اند كه صحت آن را حقوق دانهاي حتي بيرون از حوزه دامپزشكي تاييد مي كنند،اما بايد به مرور زمان در جهت تقويت بعضي از بخشها تلاش بيشتري صورت گيرد.

وي با اشاره به اينكه بيش از120 ميليارد ريال از اولين اعتباري را كه امسال سازمان دامپزشكي كشور ودر شرايط كنوني تامين كرد،اختصاص به عقد قرار داد با بخش خصوصي بودكه انجام شده افزود: قبول دارم نارسايي ها وكمبودهايي است اما اميدوارم كه با همكاري وتعامل ونظرات سازنده بخش خصوصي در جهت تقويت و رفع كمبودها گامهاي قابل توجهي برداريم.

در پايان اين نشست دكتر ايران پور نماينده شهرستان مباركه در مجلس شوراي اسلامي گفت در شرايط كنوني اقتصادي ميزان درآمد دولت و ميزان تخصيص بودجه به دستگاه‌هاي مختلف ارقام خوبي نيست ولي مطمئنم با بحث اقتصاد مقاومتي كه توسط مقام معظم رهبري عنوان شد بتوانيم برمشكلات فائق شويم.

قابل ذكر است صبح يكشنبه نيز در ابتداي اين سفر يكروزه دكتر دستور و هيات همراه طي بازديدي صميمانه از اداره كل دامپزشكي استان، از نزديك با تمامي بخشها ومشكلات پيش روي كاركنان آشنا شدند.ايشان در ادامه باحضور در يكي از كارخانه هاي توليدي مكمل و پرميكس هاي غذايي دام و طيور و آبزيان دريكي از شهركهاي صنعتي شهرستان مباركه، از پروژه تكميل فاز دوم آن كه با مساحتي حدود پنج هزار مترمربع و با اعتبار50 ميليارد ريال بازديد نمودند. وي همچنين بازديدي از يك گاوداري صنعتي در اين شهرستان (كه جزء يكي از گاوداريهاي بزرگ صنعتي استان است )داشتند.دكتر دستور در ادامه وبا حضور در جمع فعالان عرصه دامپزشكي درشبكه دامپزشكي مباركه گفت: كه شهرستان مباركه داراي ظرفيت هاي بالقوه در زمينه هاي مختلف از جمله صنعت دام و طيور است و توانايي سرمايه گذاري هاي بيش از اين را نيز در اين صنعت دارد.

وي در خصوص تامين واكسن و دارو در كشور گفت: اگر چه تحريم ها مشكلاتي به وجود آورده، اما نياز به توليد واكسن و دارو و حتي مواد اوليه آنها در كشور تامين گرديده است.وي همچنين ضمن اشاره به اجراي برنامه ساماندهي وضعيت بهداشتي دام ها، طيور و سيستم مراقبت فعال از اول سال جاري در كشور گفت:كاهش تلفات مرغداري ها در مناطق كانوني به 5 تا 6 درصد از دلايل موفقيت اجراي آن است.