corn.jpg

صنعت کشاورزی، تأمین‌کننده 90 درصد غذای کشور/ صرف 90 درصد منابع آبی در کشاورزی

چاپ

خبرگزاري اياناalt
23 درصد از کل جمعیت بالای 10 سال در کشور به فعالیت‌های کشاورزی می‌پردازند که بیش از 90 درصد غذای کشور را تأمین می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری تجارت و کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سهم بخش کشاورزی در تولید 14 درصد ناخالص داخلی گفت: دستیابی به رشد سرمایه و تولید انواع کالا ازجمله خواسته‌های تمامی حکومت‌ها است که از طریق هدفگذاری، برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، نظارت و تحقیق فراهم می‌شود و در همین راستا در کشور نیز یکی از بخش‌های مهم توسعه اقتصادی صنعت کشاورزی است که همواره در بسیاری از برنامه‌های توسعه‌ای مطرح بوده است.

اسماعیل عباس‌پور افزود: بخش کشاورزی با دارا بودن 29 میلیون هکتار زمین مزروعی و بیش از 10 نوع تنوع اقلیمی و دسترسی به بیش از 120 میلیون مترمکعب آب توانسته بیش از 90 درصد غذای کشور را فراهم کند.

وی 95 درصد فعالیت‌های بخش کشاورزی را مربوط به بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: تولیدات بخش کشاورزی از 80 میلیون تن در سال 87 به 107 میلیون تن در سال 89 رسید که در سال جاری نیز پیش‌بینی می‌شود به تولید 115 میلیون تن برسیم.

عباس‌پور ادامه داد: در سند چشم‌انداز نیز طراحی شده که با این روند به تولید 200 میلیون تن هم برسیم که این مهم ناشی از حمایت‌های دولت و بخش خصوصی است.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری تجارت و کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی مصوب دی‌ماه سال 74 وزارت جهاد از سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت می‌کند.