wheat.jpg

احداث مجتمع دامپروری عشایری رازق آباد در ورامین

چاپ

خبرگزاري مهرalt

مدیرکل امور عشایر استان تهران از احداث مجتمع دامپروری عشایری رازق آباد در شهرستان ورامین خبر داد و گفت: به‌منظور احداث این مجتمع 94 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.
سیروس نصیری در گفتگو با مهر کل اعتبار پیش بینی شده برای احداث مجتمع دامپروری را 120 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 74 میلیارد ریال از این اعتبار در قالب تسهیلات بانکی با سود  7درصد، 20 میلیارد ریال برای تجهیز زیرساختها از سوی دولت و 15 درصد نیز از محل آورده های عشایر تأمین می شود.

وی اجرای این طرح را موجب افزایش هزار تن به تولیدات گوشت قرمز استان تهران عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به این که عشایر استان از تولیدکنندگان گوشت دام سبک استان هستند و تعدادی از فرزندان عشایر که تمایل به  ادامه راه پدرانشان را دارند، بیکار هستند بر این اساس طرح تهیه و در کارگروه طرح توسعه کشاورزی استان به تصویب رسید.
 
مدیر کل امور عشایر استان تهران در رابطه با افراد واجد شرایط گفت: تنها فرزندان فاقد شغل عشایری که دارای دفترچه عشایری هستند، می توانند اعلام تقاضا کنند. این افراد می توانند با مراجعه به سایت اداره کل تعاون استان تهران درخواست خود را ثبت کنند.
 
وی از تشکیل تعاونی دامپروری مهر شهرستان ورامین در راستای اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: متقاضیان بعد از طی مراحل اداری، برای دریافت تسهیلات به این تعاونی معرفی می شوند.
 
نصیری، کل مساحت مجمتع را 150 هکتار عنوان کرد و گفت: هم اکنون در مرحله واگذاری زمین هستیم.این مجتمع در 100 واحد 150 راسی احداث می شود که در هر دوره می تواند 45 هزار راس بره پرواربندی کند و موجب افزایش تولیدات گوشت قرمز استان شود.