wheat.jpg

پرداخت بیش از 1.1 هزار میلیارد تومان غرامت به کشاورزان

چاپ

خبرگزاري ايسناalt

 قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد: سال زراعی گذشته بالغ بر هزار و 114 و نیم میلیارد تومان به بیمه‌گذاران خسارت دیده غرامت پرداخت شد که بخش عمده‌ی خسارت‌ها مربوط به خشکسالی، سرمازدگی و بیماری‌های طیور بوده است.
محمدحسین صفرپورطاهر در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به پیگیری‌های مداوم صندوق بیمه کشاورزی برای ابلاغ بودجه سال جاری این صندوق گفت: در حال حاضر 151 مورد بیمه‌ای (محصول و فعالیت کشاورزی) در زیربخش‌های زراعت، باغبانی، منابع طبیعی، دام، طیور و آبزیان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: در سال زراعی گذشته 21 مورد جدید بیمه‌ای اعم از بیمه درختان (علاوه بر محصولات) انار، گریپ‌فروت، لیموترش، پرتقال، نارنگی، زیتون، پسته، انجیر، هلو، شلیل، زردآلو، انگور، گردو، بادام، سیب و محصولات گل محمدی، باقلای دیم، یونجه آبی، مراکز تکثیر میگو، پرورش ماهیان سردآبی در استخرهای نیمه‌متراکم به فعالیت‌های صندوق بیمه کشاورزی افزوده شده است.

صفرپورطاهر اظهار کرد: صندوق بیمه به منظور تسریع و به هنگام‌سازی عملیات بیمه‌گری (صدور بیمه‌نامه، ارزیابی و پرداخت خسارت) سامانه الکترونیکی بیمه کشاورزی ایران (سابکا) را مورد بهره‌برداری قرار داده و در حال توسعه آن است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی افزود: برای سنجش و برآورد دقیق‌تر خسارات، مطالعات لازم به منظور استفاده از فن‌آوری‌های نوین از جمله RS و GIS انجام شده و از سامانه GPS استفاده می‌شود.

وی اعلام کرد: در سال زراعی گذشته صندوق بیمه نسبت به بیمه محصولات و فعالیت‌های یک میلیون و 809 هزار و 295 قرارداد بیمه‌ای با بهره‌برداران بخش کشاورزی اقدام کرده و غرامتی بالغ بر هزار و 114 و نیم میلیارد تومان به بیمه‌گذاران خسارت دیده پرداخت کرده که 44 درصد نسبت به سال پیشین آن رشد داشته است.

به گفته قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی بخش عمده‌ی خسارت‌ها مربوط به خشکسالی، سرمازدگی و بیماری‌های طیور بوده است.

صفرپورطاهر نظام بیمه کشاورزی را متعلق به کشاورزان خواند و از عموم کشاورزان، متخصصان و دیگر شاغلان این بخش خواستار شد: دیدگاه‌های خود را از طریق روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزی مطرح کنند و در مواردی که ابهام، تأخیر یا هرگونه مشکلی در زمینه پرداخت غرامت مشاهده می‌کنند با خط ویژه 64009261 (20 خط تلفن) در تهران تماس بگیرند.