soy.jpg

برنامه های بیمه تجاری کشاورزی کاهش تصدی گری دولت را به همراه دارد

چاپ

خبرگزاري ايرناalt

مدیرعامل صندوق مشترک استان های سازمان نظام مهندسی کشاورزی می گوید : اجرای برنامه های طرح بیمه تجاری در بخش کشاورزی موجب کاهش هرچه بیشتر تصدی گری دولت و افزایش امنیت سرمایه گذاری در این بخش می شود.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، ˈایرج سالاری ˈ‌عنوان کرد: ‌اجرای برنامه های طرح بیمه تجاری کشاورزی توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و با همکاری شرکت بیمه پارسیان در حال انجام است.

وی افزود: بخش مهمی از فعالیت های بیمه در کشورهای توسعه یافته به بخش کشاورزی اختصاص دارد در حالی که این ضریب در کشور ما از رقم قابل قبولی برخوردار نیست.

سالاری به وظایف متعددی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی و مجلس شورای اسلامی برعهده بخش کشاورزی گذاشته شده است اشاره کرد و گفت: اجرای نظام فنی در واحدهای تولیدی نیازمند حمایت و امنیت از سرمایه واحدها است که منجر به پیوند با شبکه بیمه خواهد شد.

وی مزیت های اجرای بیمه کشاورزی از طریق شرکت های بیمه تجاری را منجر به کاهش هرچه بیشتر تصدی گری دولت، تکمیل ظرفیت های خالی بیمه ای در بخش مثل بیمه عوامل تولید، تاسیسات ابنیه، ایجاد فضای رقابتی در عرصه خدمات بیمه کشاورزی و اشتغالزایی پایدار برای دانش آموختگان بخش کشاورزی و بیمه دانست.

سالاری افزود‌:‌با توجه به ظرفیت قابل توجه و گسترده اشخاص حقیقی و حقوقی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در سطح کشور، می توان از این ظرفیت ها در قالب اشخاص و شرکت های بیمه گر استفاده و خدمات بیمه ای را از طریق دانش آموختگان به بیمه شدگان انتقال داد که منجر به تامین امنیت سرمایه گذاری و توسعه علمی فعالیت های کشاورزی می شود.