hen.jpg

پرداخت 9649 فقره تسهیلات به ساخت محل نگهداری دام زلزله‌زدگان آذربایجان

چاپ

خبرگزاري فارسalt

خبرگزاری فارس:مدیر عامل بانک کشاورزی با بیان اینکه 9649 فقره تسهیلات برای ساخت اماکن دامی زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی پرداخت شده است، گفت: 750 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت 15 هزار واحد دامی پیش بینی شده است.
محمد طالبی  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرنگار فارس اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله در برخی  از مناطق استان آذربایجان شرقی دولت تمهیدات مختلفی برای حمایت از این زلزله‌زدگان در نظر گرفت که یکی از آنها کمک به ساخت اماکن دامی کشاورزان بود که مواجه با خسارت شده‌بودند.

مدیر عامل بانک کشاورزی افزود: بر این اساس دولت در نظر گرفت برای ساخت اماکن دامهای این گونه کشاورزان وام‌های 5 میلیون تومانی با نرخ 4 درصد بدهد و سه میلیون تومان هم به صورت بلاعوض به هر کشاورز در همین جهت پرداخت شود که این موضوع به بانک کشاورزی تکلیف شد.

* پرداخت 9649 فقره تسهیلات برای ساخت اماکن دامی زلزله‌زدگان

طالبی افزود: بانک کشاورزی تا تاریخ 30 آذر سال جاری 9 هزار649 فقره تسهیلات به میزان 483 هزار و 460 میلیارد ریال برای ساخت اماکن دامی کشاورزان در مناطق زلزله زده آذربایجان پرداخت کرد.

بانک کشاورزی گفت: طول دوره پرداخت وام ها یکسال است اما از آنجایی که این اماکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده می‌شود در مدت کوتاهی معمولا آماده می‌کنند.

* بازپرداخت وام ساخت اماکن دامی 5 ساله است

طالبی همچنین با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات 5 ساله است،گفت: برای ضمانت این وام ها هم تسهیلاتی در نظر گرفته شده و خود کشاورزان می توانند ضامن هم دیگر باشند.

*پیش‌بینی اعتبار برای ساخت 15 هزار واحد دامی مناطق زلزله زده

وی گفت: 750 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت 15 هزار واحد دامی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی پیش بینی شده است.

طالبی گفت: تنها 4 درصد سود این تسهیلات را کشاورزان پرداخت می کنند و مابه‌التفاوت نرخ سود را دولت پرداخت میکند.

مدیر عامل بانک کشاورزی تصریح کرد: اماکن دامی در مساحت های مشخص شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده می شود.