corn.jpg

ابلاغ حذف عوارض 40 درصد صادرات تخم‌مرغ به گمرک/ظرفیت صادرات 200 هزارتن

چاپ

خبرگزاري فارسalt

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه حذف عوارض 40درصدی صادرات تخم مرغ به گمرک ابلاغ شد، گفت: ظرفیت صادرات 200 هزارتن تخم مرغ وجود دارد.
رضا ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ سه جانبه هم برای صادرات تخم‌مرغ امضا شده است.

مدیر کل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی افزود: این تفاهم‌نامه بین وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه سراسری تولید کنندگان مرغ تخمگذار به امضا‌ رسیده و اتحادیه یاد شده مدیریت صادرات را به عهده دارد.

وی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه برنامه‌ریزی شده است، ماهانه 7500تن تخم‌مرغ به کشورهای دیگر صادر شود.

ترکاشوند تأکید کرد: صادرات تخم‌مرغ با اولویت تأمین نیاز داخلی و تثبیت قیمتها در داخل انجام خواهد شد.

مدیر کل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی دلیل افزایش قیمت سال گذشته تخم‌مرغ را رها شدگی مدیریت صادرات عنوان کرد و گفت: به دلیل جلوگیری از صادرات، قیمت تخم مرغ به کیلوگرمی 2500 تومان می‌رسد و بعد از نوسان نرخ ارز همه صادر کننده می‌شوند و قیمت به یکباره به شانه‌ای (هر شانه ۲کیلوگرم) 9000 تومان می‌رسد.

*ظرفیت صادرات سالانه  200 هزار تن تخم مرغ

وی تصریح کرد: صادرات تخم مرغ از سالهای پیش معمولا سالانه 20 هزار تن تخم‌مرغ انجام می‌شد و بر اساس گفته مسئولان این بخش در حال حاضر ظرفیت بیش از 200 هزار تن صادرات تخم‌مرغ در کشور وجود دارد.

مدیر کل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: برای اینکه قیمت در بازار متعادل باشد، باید تولید و صادرات مدیریت شده کنار همدیگر باشند.