corn.jpg

دو هزار میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار به بخش کشاورزی کشور اختصاص یافت

چاپ

خبرگزاري ايرناalt

رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: امسال دو هزار میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار به بخش کشاورزی کشور اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا،علیرضا اورنگی روز پنجشنبه در نشست با استاندار بوشهر افزود:از این میزان اعتبار 770میلیارد ریال برای بخش آبخیزداری کشور اختصاص یافته است.

وی گفت: استان بوشهر به دلایل شرایط و موقعیت جغرافیایی از مناطق بسیار با قابلیت خوب برای فعالیت‌های آبخیزداری است.

اورنگی افزود: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری با هدف استحصال آب و کنترل فرسایش و مدیریت سیلاب و روان آب‌ها درسطح کشور از جمله طرح‌های اولویت‌داری است که دنبال می‌شود.

وی گفت: استان بوشهر در بحث تقویت ظرفیت‌های بخش کشاورزی با همکاری استانداری بوشهر سهم اعتبارات استانی از ملی جلوتر است .

رییس سازمان جنگل ها و مراتع کشور ادامه داد: تسهیلات فراهم شده در توسعه بخش کشاورزی در یک بانک متمرکزخواهد شد تا در کوتاهترین زمان جذب و برای اجرای طرح‌ها هزینه شود.

وی از مدیران جهاد کشاورزی خواست برای جذب تسهیلات در بخشهای مختلف با هدف توسعه بخش کشاورزی تلاش بیشتری کنند.

استاندار بوشهر نیز گفت: اجرای طرح بندهای بتون غلتکی در استان بوشهر یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه بخش کشاورزی است.

فریدون حسنوند افزود: استان بوشهر در زمان خشکسالی و در زمان بارندگی با جاری شدن سیل دچار خسارت می‌شود که اگرطرح‌های زیر بنایی شامل ساخت سدهای تغذیه مصنوعی، سیل بندها، طرح‌های آبخیزداری و سدهای بتونی و خاکی اجرا شود می توان از بروز این خسارتها پیشگیری کرد.

وی پوشش ضعیف گیاهی را یکی از معضلات استان بوشهر ذکر کرد و افزود: شرایط آب و هوایی استان بوشهر مانند برخی از کشورها از جمله مالزی و اندونزی است که پوشش گیاهی این کشورها بسیار مطلوب و در خور توجه است و این مهم باید در قالب طرح‌های جدید و استفاده از گونه‌های گیاهی متنوع پوشش گیاهی را در این استان افزایش داد.

استاندار بوشهر بر فراهم شدن ایجاد صنایع فراوری خرما در استان تاکید کرد و افزود: استان بوشهر یکی از عمده تولید کننده خرما در کشور است .