soy.jpg

مردم از حلیت و سلامت فرآورده‌های دامی اطمینان داشته باشند

چاپ

خبرگزاري فارسalt

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: مردم سیستان و بلوچستان اطمینان داشته باشند گوشتی که از کشتارگاه‌های دام و طیور کشور استحصال می‌شود با رعایت کامل موازین و اصول ذبح اسلامی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر لیاقتی در سفر به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان، این اطمینان خاطر را داشته باشند گوشتی که از کشتارگاه‌های دام و

طیور کشور جمهوری اسلامی ایران استحصال شده و یا از کشور‌هایی که زیر نظارت دامپزشکان و ناظران شرعی سازمان دامپزشکی کشور اقدام به ذبح دام و طیور کرده و سپس گوشت استحصال شده را وارد کشور می‌کنند، با رعایت کامل موازین و اصول ذبح اسلامی بوده و پس از طی نظارت‌های بهداشتی و شرعی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: ذبح در تمامی کشتارگاه‌ها از جمله کشتار مرغ، توسط ذابح مسلمان و بوسیله دست انجام می‌شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: مصرف فرآورده‌های که شرایط ذبح اسلامی در مورد آن رعایت نشده آثار وضعی سوء در مصرف کننده بوجود می‌آورد که ناشی از حرام‌خوری و پرهیز نکردن از غذای حرام است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر نظارت‌های بهداشتی، وظیفه ما در حوزه نظارت شرعی سازمان نیز مهم و سنگین است که مسئولیت حلالیت گوشت را بر عهده داریم که به همین دلیل علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزش توجیهی متعدد و کار‌گاه‌های عملی ویژه (روحانیون) و ذابحین شرعی، بطور مستمر استان‌ها نیز مورد ارزیابی و بازدید قرار می‌گیرند.

با حضور مسئولان نظارت شرعی کشتار‌گاه‌های کشور در سازمان دامپزشکی کشور، کارگاه آموزشی توجیهی ویژه ناظران شرعی کشتارگاه‌های دام و طیور، واحد‌های صید و صیادی آبزیان و پرورش آبزیان، فرآوری و عمل‌آوری برگزار شد.