wheat.jpg

بررسی واردات گندم از هند ادامه دارد/ صدور مجوز نهایی با سازمان حفظ نباتات

چاپ

خبرگزاری مهرalt

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه هنوز بررسی های نهایی درباره سالم بودن گندم هند به اتمام نرسیده است، گفت: در صورت صدور مجوز سازمان حفظ نباتات، وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز به واردات این محصول از هند خواهد بود.

رضا فتوحی در گفتگو با مهر، در خصوص درخواست هند مبنی بر اعلام نظر نهایی مسئولان ایرانی درباره کیفیت گندم این کشور جهت صادرات به ایران، 

اظهارداشت: تاکنون چنین درخواستی از دولت هند به دستمان نرسیده است.

 

وی در رابطه با کیفیت گندم های هندی نیز گفت: هنوز بررسی های نهایی درباره سالم بودن گندم هند به اتمام نرسیده است و این بررسی ها همچنان ادامه دارد.

 

به گفته این مقام مسئول، در صورت صدور مجوز از سوی سازمان حفظ نباتات کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز به واردات این محصول از هند خواهد بود.

 

وی درعین حال تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود بعید است که مسئولان ذی ربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به واردات گندم از کشور هند کنند.

 

به گزارش مهر، چندی پیش یک مقام رسمی دولت هند گفته بود، دهلی نو از ایران خواسته است، تا بیشتر از این در اعلام نظر نهایی خود در خصوص کیفیت گندم وارداتی از هند تاخیر نکند.

 

وی با بیان اینکه ما از مقام های کشاورزی ایران درخواست کرده‌ایم تا استانداردهای کیفی مورد نظر خود برای واردات گندم از هند را اعلام کنند و در برابر، هند نیز میزان گندم صادراتی خود به ایران را اعلام خواهد کرد، گفته بود که دولت هند نمی‌خواهد این وضعیت ادامه پیدا کند و خواستار روشن شدن هر چه سریعتر مسئله از سوی ایران است.

 

هند امیدوار است، امسال بیش از 3 میلیون تن گندم به ایران صادر کند، ولی تاکنون هیچ محموله‌ای از سوی هند به ایران صادر نشده که علت اصلی آن مسئله کیفیت گندم صادراتی این کشور است.