chick.jpg

توزیع نهاده‌های دامی در 30 استان کشور

چاپ

altخبرگزاري ايانا

در اکثر استان‌های کشور نهاده توزیع می‌شود و تنها در سه استان محروم کشور که میزان تولید شیر آنها کم است، قرارداد تحویل شیر در قبال نهاده‌ها منعقد نشده است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت تعاونی دامداران ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب درباره عدم توزیع نهاده‌ها در بعضی از نقاط کشور گفت: این امکان وجود دارد که در برخی از مناطق نهاده‌ها توزیع نشده یا این کار با تأخیر انجام شده باشد، ولی در مجموع این طرح با موفقیت انجام و نهاده‌ها در کل کشور توزیع و همکاری‌های لازم در این زمینه انجام شد.

سعید سلطانی افزود: طبق قراردادی که این اتحادیه با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد کرده است، ماهانه نهاده‌ها به دامداران تحویل داده می‌شود و در صورتی که افزایشی در قیمت نهاده‌ها وجود داشت، وزارت صنعت، معدن و تجارت این تفاوت قیمت را جبران می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های کرمان، خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی، گیلان، گلستان، همدان، تهران، البرز، آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، اردبیل و لرستان نهاده‌ها را دریافت می‌کنند و تنها در استان‌های محروم که میزان تولید شیر آنها پایین است مانند بوشر، خوزستان و سیستان و بلوچستان این قرارداد منعقد نشده است.

فعال بخش خصوصی ادامه داد: بر اساس این قرارداد، قیمت شیر خام طبق توافق با وزارت صنعت، معدن و تجارت تا اردیبهشت‌ماه سال 92 تغییر نخواهد کرد و قیمت فرآورده‌های لبنی نیز ثبات خواهند داشت.

سلطانی درباره فروش شیر خام در سطح شهر تصریح کرد: فروش شیر خام ضوابط خاص خود را دارد و برای فروش فله آن دامپزشکی و وزارت بهداشت بر فروش شیر خام نظارت داشته و مجوزهای لازم داده می‌شود و به‌طور حتم مسئولیت فروش آن نیز بر عهده این دو سازمان و وزارتخانه خواهد بود.

وی در پایان در واکنش به عدم حضور اتحادیه دامداران در جلسه ستاد تنظیم بازار هفته گذشته یادآور شد: مسئولیت توزیع نهاده‌ها در کشور بر عهده این اتحادیه است و برای اینکه به‌درستی بتوانند مسئولیت خود را انجام دهد، نیازمند حضور مرتب در جلسات ستاد تنظیم بازار است.