wheat.jpg

ممنوعيت فروش مرغ قطعه شده به صورت فله

چاپ

خبرگزاري اياناalt
مدير كل دامپزشكي خوزستان گفت : فروش مرغ قطعه شده به صورت فله ممنوع مي باشد.
به گزارش ایانا    : مصطفي كناركوهي با اعلام خبر فوق اظهار داشت : فروش مرغ قطعه بندي شده بصورت ران و سينه بطور جداگانه ممنوع بوده و هرگونه قطعه بندي بايد با خواست مشتري و پيش روي وي انجام گيرد.

وي تصريح نمود: آلايش هاي خوراكي از جمله دل ،جگر و سنگدان پاك شده كه به صورت باز و در شرايط غير بهداشتي عرضه مي شود بيماري هاي مختلفي همچون اسهال و مسموميت را بدنبال دارد.

وي به مشخصات گوشت مرغ تازه اشاره نمود و گفت : گوشت مرغ بايد سفت بوده و قوام طبيعي داشته و ظاهر آن سلامت و تازگي را نشان دهد ،همچنين رنگ عضلات پاها در گوشت مرغ تازه سالم روشن و مايل به زرد بوده و پوست يكنواخت روي بدن كشيده شده باشد.

كناركوهي تصريح نمود: مرغ بايد كاملاً پر كنده شده و داراي ذرات خارجي يا پر نباشد ،لاشه ي مرغ هنگام فروش بدون امعاء و احشاء شكمي باشد و در درون يخچال هاي ويترين دار و در دماي صفر تا 4 درجه سانتي گراد نگهداري و عرضه شود .

مدير كل دامپزشكي خوزستان به نقش پروتئين هاي حيواني در سلامت انسان اشاره نمود و گفت : نقش پروتئين ها به ويژه پروتئين هاي حيواني در تأمين سلامت و رشد طبيعي اندام ها و عملكرد سيستم ايمني بدن انسان بسيار مهم مي باشد .

وي خاطر نشان ساخت : بايد توجه داشت كه بسياري از بيماري هاي مشترك انسان و دام از جمله مسموميت هاي غذايي مي توانند با مصرف گوشت قرمز،ماهي و مرغ به انسان سرايت كنند.

وي به ويژگي هاي گوشت سالم اشاره نمود و گفت : يكي از راههاي تشخيص انواع گوشتهاي سالم بهداشتي توجه به برخي از ويژگي هاي ظاهري است بطوري كه رنگ گوشت قرمز بايد روشن بوده و به رنگهاي سبز ،قهوه اي ،خاكستري و سياه تبديل نشود همچنين سطح خارجي گوشت مرطوب نبوده و ذرات خارجي نبايد ديده شود.

كناركوهي ادامه داد : گوشت نبايد خارج از مغازه و در فضاي باز آويزان شده و مقدار موجود در يخچال متناسب با ظرفيت آن باشد ،گوشت قرمز بايد داراي مهر بهداشتي و بر چسب تاريخ كشتار بوده و حتماً از كشتارگاههاي مجاز تهيه شود.

مدير كل دامپزشكي در پايان گفت : مجموع فعاليتهاي دامپزشكي در نهايت به بهداشت انسان ختم مي شود بنابراين شناخت راههاي تشخيص پروتئين هاي حيواني هم از اهميت فراواني براي سلامتي انسان برخوردار است.