wheat.jpg

گوشت گوسفند حداکثر باید 17 و گوشت گاو 15 هزار تومان باشد

چاپ

alt خبرگزاري ايسنا

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران اعلام کرد: هر کیلوگرم گوشت گوسفندی حداکثر باید 17 هزار و 500 تومان و هر کیلوگرم گوشت گاو 15 هزار تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد اما اکنون قیمت‌ها بالاتر از این میزان است.
سعید سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: ‌با توجه به اینکه هر کیلو گوسفند زنده از دامدار نهایتا 7000 تومان خریداری می‌شود قیمت لاشه آن کیلویی 15 هزار تومان تمام می‌شود که با احتساب 10 تا 15 درصد سود برای توزیع‌کننده و فروشنده باید هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی 17 هزار تومان در بازار مصرف فروخته شود.

وی افزود: هر کیلوگرم گاو زنده نیز 6500 تومان از دامدار خریداری می‌شود که با احتساب کشتار و سود توزیع‌کننده باید حداکثر کیلویی 15 هزار تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد اما اکنون قیمت انواع گوشت قرمز از این میزان بسیار بالاتر است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران اعلام کرد: از بخش تولید تا سفره مصرف‌کننده 40 درصد به قیمت گوشت قرمز اضافه می‌شود که این میزان سود به جیب دلالان می‌رود و ضروری است مسئولان با تدابیر لازم خلا موجود در این بخش را رسیدگی کنند.

سلطانی اظهار کرد: دامداران به شش درصد سود هم قانع هستند اما متاسفانه این میزان سود عایدشان نمی‌شود.

به گفته وی ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور وجود دارد که سال گذشته ۹۸۰ هزار تن گوشت قرمز تولید شد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران پیش‌بینی کرد: امسال میزان تولید گوشت قرمز به یک میلیون و 50 هزار تن برسد.