chick.jpg

امسال حتی یک کیلوگرم گندم هندی وارد کشور نشده است

چاپ

خبرگزاري ايرناalt

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درواکنش به برخی اخبار منتشره مبنی بر واردات گندم آلوده هندی به کشور گفت: دولت و بخش خصوصی در سال جاری حتی یک کیلوگرم گندم از هند وارد نکرده اند.
ˈ عباس قبادی ˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: جای تاسف دارد وقتی که شرایط قرنطینه ای، بهداشتی و استاندارد کشور به این اندازه قوی است، برخی مدعی واردات مواد غذایی آلوده به کشور شوند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران افزود: برای واردات هر نوع محصول به داخل کشور دستگاه هایی چون استاندارد ، بهداشت و حفظ نباتات همه در جریان قرار گرفته و وظایف خود را دراین خصوص انجام می دهند ، بنابراین به هیچ عنوان احتمال واردات کالا بدون طی مراحل استاندارد نیست .

وی با بیان اینکه در سال جاری ذره ای از فرایند کنترل مسائل بهداشتی و قرنطینه ای برای واردات کالاهای اساسی و یا محصولات غذایی به کشور کاسته نشده ، افزود: ضوابط همچنان و به طور دقیق رعایت می شود و از هیچ حساسیتی کاسته نشده است .

به گفته وی ، برای واردات انواع کالا به کشور همچنین تمامی ضوابط واردات در چارچوب ثبت سفارش و عوارض رعایت می شود .

از نظر این مقام مسئول ، اینکه ممکن است برخی اقلام از طریق قاچاق به کشور وارد شود ، دور از انتظار نیست و در چنین وضعیتی طبیعی است که دستگاه های نظارتی و بهداشتی بی اطلاع باشند.

قبادی تاکید کرد : انتشار برخی اخبار در شرایطی که ملت ایران در شرایط تحریم و بی عدالتی اقتصادی به سر می برند ، فقط جوسازی علیه دولت است و هیچ ثمری جز نگران کردن مردم ندارد.

در هفته های اخیر برخی سایتهای خبری، مدعی واردات گندم آلوده از کشور هند شده بودند.