corn.jpg

اطمينان مصرف‌كنندگان از حلال بودن مصرف گوشت‌هاي وارداتي و داخلي

چاپ

سرپرست حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان دامپزشكي كشور با تاكيد بر اطمينان مصرف‌كنندگان از حلال بودن مصرف گوشت‌هاي وارداتي و داخلي گفت: بيش از 400 ناظر شرعي بر كشتار حلال دام و طيور داخلي نظارت دارند و ذبح شرعي براي دام و طيور در 30 تا 40 كشور كه واردات فرآورده‌هاي گوشتي به ايران دارند، همچون پاكستان، هندوستان، لهستان، آلمان، برزيل و استراليا با نظارت ناظران اعزام شده انجام مي‌شود.

محمدباقر لياقتي در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره نظارت بر كشتار شرعي دام، طيور و توليد غذاي حلال در كشور اظهار كرد: نظارت شرعي سازمان دامپزشكي بر توليد فرآورده‌هاي گوشتي چه براي مصرف در كشور اسلامي و چه غير اسلامي اعمال مي‌شود كه براين اساس براي ذبح شرعي دام در كشورهاي غير اسلامي همچون برزيل و آلمان ناظران شرعي اعزام شده‌اند.


وي با اشاره به اينكه گاهي اوقات نظارت بر كشتار و ذبح شرعي براي دام و طيور در 30 تا 40 كشور انجام مي‌شود، اظهار كرد: در كشورهايي كه واردات فرآورده‌هاي گوشتي به ايران دارند ناظر شرعي حضور داشته و در كشورهايي همچون پاكستان و هندوستان از روحانيون حاضر در همان كشورها استفاده مي‌شود.

لياقتي گفت: در حال حاضر ناظر شرعي بر ذبح حلال در كشورهاي لهستان، آلمان، برزيل، هند و پاكستان و استراليا نظارت دارند و طبق ماده هفت قانون، كليه مبادي ورودي، خروجي و بسته‌بندي‌ِهاي و مراكز توليد مواد پروتيئني ناظر وجود دارد تا گوشت غير شرعي در كشور مصرف نشود.

سرپرست حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان دامپزشكي كشور با تاكيد بر اطمينان مصرف‌كنندگان از حلال بودن مصرف گوشت‌هاي وارداتي و داخلي گفت: كشتار در همه كشتارگاه‌هاي صنعتي، سنتي و نيمه صنعتي دام و طيور چه در داخل و چه در خارج با نظارت نمايندگان حوزه ولي فقيه در سازمان دامپزشكي انجام مي‌شود.

وي افزود: در كشتارگاه‌هاي صنعتي كه عموما كشتارگاه‌هاي طيور هستند، از ابتدا تا انتهاي كشتار و بسته‌بندي نظارت صورت مي‌گيرد. در كشتارگاه‌هاي نميه صنعتي دام و طيور نيز مرتبا ناظران حضور دارند اما در كشتارگاه‌هاي سنتي چون حجم كشتار كم است، در ساعت كاري ناظران شرعي حاضر هستند.

به گفته لياقتي در حال حاضر حدود 600 كشتارگاه دام و طيور در كشور فعال است كه بيش از 400 ناظر شرعي بر كشتار نظارت دارند.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان