soy.jpg

عرضه بسته بندي محصولات دامي و پروتئين گسترش مي يابد

چاپ

واحد مرکزی خبرalt

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر تضمین کیفیت با طرح سلامت محصولات دامی و غذایی با منشاء دامی از برنامه های گسترش بسته بندی محصولات پروتئینی مانند گوشت مرغ، قرمز و ماهی خبر داد.

دکتر محسن مشکات در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: تولید مرغ ارگانیک یا سبز که بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها انجام می شود هم در دستورکار است که 

در برخی از استانها اجرا می شود.

وی افزود: بسته بندی گوشت مرغ برای محصول ، شناسنامه محسوب می شود که در کجا و چه زمانی و در چه شرایطی تولید شده است و چگونه باید نگهداری شود و دیگر اطلاعات مورد نیاز بر روی برچست بسته بندی درج می شود.

مشکات گفت : بسته بندی موادپروتئینی مانند گوشت قرمز ، مرغ و ماهی مدتی است که رایج شده است و خوشبختانه پوشش مضاعفی برای آن محصول فراهم می کند و مانع از آلودگی خواهد شد.

وی تاکید کرد : اگر بسته بندی بعد از خلاء و بدون اکسیژن صورت گیرد ، نگهداری محصول را طولانی تر می کند و با کیفیت مناسب تر و بهتر عرضه می شود.

معاون سازمان دامپزشکی افزود : با توجه به گسترش بازار مصرف این فرآورده ها و ضرورت مدرن کردن شبکه توزیع به ویژه از طریق فروشگاه های زنجیره ای، ضروری است که بسته بندی این محصولات گسترش یابد و خوشبختانه از طریق فروشگاه های زنجیره ای و سراسری محصولات بسته بندی شده عرضه می شود. روز 14 مهر روز دامپزشکی است.