hen.jpg

بهره برداري 56 کشتارگاه صنعتي دام در کشور

چاپ

باشگاه خبرنگاران جوانalt

با بهره برداري 56 کشتارگاه صنعتي،‌ تعداد کشتارگاه هاي سنتي از 750 به 290 واحد کاهش پيدا مي کند.

مشکوة معاون بهداشتي و پيشگيري سازمان دامپزشکي کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ در کشور در بخش طيور 218 کشتارگاه 

صنعتي وجود دارد و 84 کشتارگاه در دست احداث است و ديگر کشتارگاه سنتي نيز در کشور وجود ندارد.

 

وي افزود: کشتارگاه هاي دام نسبت به کشتارگاه هاي طيور قيدمي تر هستند و 56 واحد کشتارگاه صنعتي در حال بهره برداري داريم.

 

کشتارگاه سنتي از 750 به 290 کشتارگاه کاهش يافته است.

 

مشکوة ادامه داد:‌ با راه اندازي کشتارگاه صنعتي، تعداد بيشستر از کشتارگاه هاي سنتي تعطيل و خون آبه ها مجدد تصفيه و به عنوان آب کشاورزي استفاده مي شوند.

 

وي اضافه کرد:‌ سازمان دامپزشکي در تلاش است تا کليه کشتارگاه ها بتوانند به سردخانه بالاي صفر مجهز شوند و گوشت را تا 24 ساعت در اين سردخانه ها نگهداري شود.

 

معاون بهداشتي و پيشگيري سازمان دامپزشکي کشور افزود: 8200 واحد صنعتي توليد شيرخام و 1500 واحد جمع آوري شير در کشور وجود دارد.

 

وي افزود: يکي از اهداف سازمان اجرايي کردن نظارت در واحدها در مناطق کشور است.

 

مشکوة ادامه داد: بخش کشاورزي سرمايه قابل توجهي دارد و با توجه به پتانسيل و ظرفيت خوبي که در کشور ايجاد شده 10 ميليون مرغ مادر در کشور داريم که نقش تامين کننده اي را در توليد تخم مرغ و جوجه يک روزه دارد.

 

وي افزود: ‌براساس آمار در ماه گذشته توليد جوجه يک روزه در مردادماه نسبت به فروردين ماه 25 درصد افزايش داشته است که باعث کاهش قيمت جوجه يک روزه مي شود.

 

مشکوة‌ تصريح کرد: با توجه به قيمت تمام شده مرغ ممکن است برخي توليدکنندگان محدوديتي در توليد داشته باشند اما در مورد مرغ تخمگذار صاحبان صنايع برنامه هاي خود را براي يک دوره توليد و تنظيم مي کنند و در توليد جوجه يک روزه افزايش توليد داشتيم.