chick.jpg

براي تامين گوشت مرغ در ماه رمضان جاي نگران نيست

چاپ

دبير انجمن صنفي پرورش‌دهندگان مرغ گوشتي كشور با تاكيد بر اينكه براي ماه رمضان جاي هيچ‌گونه نگراني در توليد و تامين گوشت مرغ وجود ندارد، گفت: با بازگشت مجدد شركت پشتيباني امور دام به وزارت جهاد كشاورزي، بازار تنش و نوسان كمتر خواهد داشت كه هم به نفع توليدكننده و هم به نفع مصرف‌كننده خواهد بود.

علي آذرنوش اظهار كرد: وزارت بازرگاني بايد افزايش توليد در ارديبهشت‌ و خرداد‌ماه را پيش‌بيني و با توجه به بالا بودن هزينه‌هاي توليد اقدام به خريد و ذخيره‌سازي مي‌كرد.


وي با اشاره به اين‌كه وزير جهاد كشاورزي قيمت خريد هركيلو مرغ را دو هزار و 360 تومان اعلام كرده است، گفت: تاكنون از افزايش قيمت خريد مرغ خبري نيست.

آذروش با اشاره به احتمال بازگشت مجدد شركت پشتيباني امور دام به وزارت جهاد كشاورزي، اظهار كرد:‌ با توجه به اينكه توليد بر اساس سفارش وزارت جهاد كشاورزي انجام مي‌شود، اگر تنظيم بازار گوشت مرغ و تخم‌مرغ برعهده اين وزارتخانه باشد به راحتي توليد و مصرف تنظيم تنظيم مي‌شود؛ كما اين‌كه در چند سال اخير كه شركت پشتيباني امور دام زير نظر وزارت جهاد كشاورزي فعاليت مي‌كرد، بازار تنش و نوسان كمتري داشت و مصرف‌كنندگان هم كمتر با چالش و تغيير قيمت مواجه بودند.

وي با اشاره به توليد يك ميليون و 610 هزار تن گوشت مرغ در سال گذشته، تصريح كرد: امسال يك ميليون و 700 هزار تن گوشت مرغ بايد توليد شود كه هم‌اكنون هم علي‌رغم مشكلات بيماري‌هاي تنفسي و افزايش هزينه‌هاي جهاني و داخلي خوراك طيور، توليد براساس سفارش وزارت جهاد كشاورزي در حال انجام است و كاهشي ندارد.

دبير انجمن صنفي پرورش‌دهندگان مرغ گوشتي كشور با بيان اين‌كه ميزان توليد متعادل با ميزان مصرف است، گفت: اگر مردم در خريد و ذخيره‌سازي خود براي ماه رمضان مديريت داشته باشند هيچ تغيير قيمتي - حتي در كوتاه مدت - نخواهيم داشت و مديريت بازار به دست واسطه‌ها نمي‌افتد.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان