wheat.jpg

کاهش 62 درصدی خرید گندم کرمانشاه

چاپ

alt خبرگزاري ايسنا

مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني استان کرمانشاه با اعلام پایان خرید گندم از کشاورزان استان، از کاهش 62 درصدی خرید گندم نسبت به سال گذشته خبر داد.
مظفر رحمت آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار كرد: خرید گندم از 23 اردیبهشت تا 31 شهریور سال جاری در استان کرمانشاه در 45 مرکز خرید دولتی، خصوصی و تعاون روستایی انجام شد.

وی، میزان خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان را 157 هزار و 889 تن اعلام کرد و ادامه داد: امسال استان کرمانشاه از لحاظ میزان خرید گندم رتبه چهارم کشور را بعد از استان‌های فارس، خوزستان و گلستان کسب کرد.

به گفته این مقام مسئول، مجموع ظرفیت سیلوهای استان نیز یک میلیون تن بوده که 300 هزار تن آن مربوط به بخش دولتی و مابقی سیلوهای بخش خصوصی است.

رحمت آبادی تاکید کرد: تمام گندم‌های خریداری شده در سیلوهای استاندارد نگهداری می‌شود و ظرفیت سیلوها مازاد بر میزان گندم خریداری شده است.

مدیرعامل شركت غله استان کرمانشاه، همچنین میزان مصرف ماهیانه گندم استان کرمانشاه را 22 تا 25 هزار تن، اعلام و خاطرنشان کرد: مشکلی برای تامین گندم مورد نیاز استان وجود ندارد و علاوه بر گندم‌های وارداتی از ذخیره‌های سال گذشته نیز در انبارها، گندم داریم.

وی با اعلام این‌که سال گذشته 435 هزار تن گندم در استان خریداری شد، بيان كرد: خشکسالی و آزادسازی خرید گندم توسط بخش خصوصی از مهمترین دلایل کاهش خرید امسال است.

رحمت آبادی گفت: امسال نرخ 420 تومان برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان در نظر گرفته شد که کارخانجات آرد و بخش‌های خصوصی، گندم را با نرخ بالاتری از کشاورز خریداری می‌کردند.