soy.jpg

قيمت گوشت گوسفندي طي 4 ماه گذشته بدون تغيير مانده/گوشت وارداتي كم‌كيفيت‌تر و ارزان‌تر است

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

در حالي كه قيمت گوشت گوسفندي طي چهار ماه اخير افزايش نداشته، هر كيلو گوشت گوسفندي تهيه شده در كشتارگاه‌هاي تهران 18 هزار تومان بوده و گوشت عرضه شده با قيمت كمتر در ميادين از نوع وارداتي است.

علي اصغر ملكي - رئيس اتحاديه تهيه و توزيع گوشت گوسفندي، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر اين‌كه در چهار ماه 

گذشته گوشت گوسفندي افزايش قيمت نداشته است، تصريح كرد: در حال حاضر قيمت گوشت شقه گوسفندي كه در كشتارگاه‌هاي تهران تهيه شده 18 هزار تومان و قيمت ران گوشت گوسفندي درحدود 25 هزار تومان است.

 

وي ادامه داد: گوشت وارداتي با قيمت و كيفيت پايين‌تر در برخي مراكز با قيمت‌هاي پايين‌تر عرضه مي‌شود.

 

او با بيان اين‌كه اين گوشت‌ها عمدتا از استراليا، پاكستان و سيستان و بلوچستان وارد مي‌شود، تصريح كرد: ميادين گوشت وارداتي عرضه مي‌كنند كه كيفيت آن پايين‌تر است.

 

رئيس اتحاديه تهيه و توزيع گوشت گوسفندي در پاسخ به اين سوال كه چرا در برخي از مراكز توزيع گوشت گوسفندي قيمت‌هاي شقه و ران گوسفندي به مراتب بالاتر است؟ توضيح داد: قيمت گوشت گوسفندي از اين نرخ نمي‌تواند بالاتر باشد و مردم در صورت مشاهده بايد با سازمان تعزيرات تماس بگيرند و موضوع را اطلاع دهند.

 

وي در پايان گفت: قيمت گوشت گوسفندي روال عادي خود را طي مي‌كند و گوشتي كه در كشتارگاه‌ها تهيه مي‌شود از كيفيت بالايي برخوردار است.