corn.jpg

گندم كشاورزان سه در صد بیشتر از نرخ سال جاری خریداری می‌شود

چاپ

خبرگزاری ایلناalt

قیمت مرغ و تخم مرغ بصورت مدل زنجیره‌ای در كشور اعلام می‌شود/ تولید گوشت و مرغ كشور ما بیش از یك میلیون و ششصد هزار تن است/در سال جاری 2 الی 3 میلیون تن گندم از كشاورزان خریداری نشده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس گفت: نرخ خرید جدید تضمینی گندم که در سال آینده از کشاورزان خریداری خواهد شد سه درصد بیشتر از میزان 

خرید تضمینی گندم در سال جاری است.

 

محمد اسماعیل نیا در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب که محتوی کارگروه تخصصی تعادلی کشاورزی و صنعت حل مسائل و موضوعات کشاورزی واستراتژی است گفت: مباحث از جمله بحث مرغ و رفتن به سمت مدل‌های زنجیره تولید در کارگروه تخصصی اولویت بندی شده است.

 

وی افزود: در سایه زنجیره تولید تولید کنندگان با دولت قرار داد منعقد و تضمین می‌کنند که تمام مرغ مصرف کشور را با آن نرخی که در تعادل قرار خواهد گرفت در کشور توزیع شود.

 

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگروه تخصصی تعادلی کشاورزی و صنعت همچنین در زمینه توزیع تخم مرغ نیز در نظر داریم همچون طرح زنجیره‌ای مرغ در کشور عمل کنیم تا قیمت تخم مرغ نیز در کشور بصورت تعادلی عرضه شود.

 

رئیس کارگروه تخصصی تعادلی کشاورزی و صنعت در ادامه با بیان این مطلب که تولید گوشت و مرغ کشور ما بیش از یک میلیون و ششصد هزار تن است که به‌‌ همان میزان گوشت و مرغ در کشور مصرف می‌شود بیان کرد: صنعت تولید گوشت و مرغ کشور این استعداد را دارد که تولید خود را تا بیش از ۲ میلیون تن افزایش دهد و تمام مصرف داخل را پوشش دهد و نیاز کشور از ورود گوشت مرغ از خارج را مرتفع سازد.

 

اسماعیل نیا گفت: در کشور ۹۰۰ هزار تن تولید تخم مرغ داریم که میزان مصرف تخم مرغ در داخل بیش از ششصد هزار تن نیست و در نظر داریم تخم مرغ را نیز بصورت زنجیره‌ای در سطح کشور عرضه کنیم.

 

نماینده بردسکن و خلیل آباد در مجلس با بیان این مطلب که نرخ خرید قیمت گندم تضمینی در سال جاری با کشاورزان منطقی بسته نشده است خاطر نشان کرد: نرخ تضمینی گندم در سال آینده بیش از میزان سال جاری از کشاورزان خریداری خواهد شد.

 

وی با بیان این مطلب که دوازده میلیون نهصد هزار تن گندم در کشور تولید می‌شود تصریح کرد: میزان مدیریتی خرید گندم تضمینی از کشاورزان حدود ۲ الی ۳ میلیون تن است و این خلا ایجاد شده در خرید دیگر گندم تولیدی کشاورزان به این دلیل است که ما نرخ خرید تضمینی را درست نبسته‌ایم.

 

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ جدید خرید تضمینی گندم نرخی است که در ماه مبارک بیان شده و رئیس جمهور نیز این نرخ را امضا کرده و در اختیار وزیر کشاورزی قرار داده شده است.

 

وی گفت: نرخ خرید جدید تضمینی گندم که در سال آینده از کشاورزان خریداری خواهد شد سه درصد بیشتر از میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری است و امکان دارد که بر اساس شرایطی قیمت خرید تضمینی گندم افزایش پیدا کند.