chick.jpg

گوشت آلوده وارد كشور نشده است/ برنامه‌اي براي قطعه‌بندي گوشت مرغ نداريم

چاپ

alt خبرگزاري ايسنا

رييس سازمان دامپزشكي كشور با تاكيد بر اينكه تاكنون گزارشي مبني بر ورود گوشت آلوده به كشور نداشته‌ايم، گفت: فعلا برنامه‌اي براي قطعه‌بندي گوشت مرغ نداريم.

محسن دستور در گفت‌وگو با خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اعلام كرد: تاكنون گزارشي مبني بر ورود گوشت آلوده به كشور نداشته‌ايم و آنچه از مبادي رسمي كشور وارد مي‌شود تحت نظارت بهداشتي و شرعي از كشور مبدا بوده و پس از ورود به كشور نيز با انجام آزمايشات بهداشتي و سلامتي به مهر تاييد سلامت دامپزشكي ممهور مي‌شود.

وي تاكيد كرد: با توجه به كنترل‌ها و نظارت‌هايي كه صورت مي‌گيرد قطعا از ورود محموله‌هايي كه آلوده باشند، جلوگيري خواهد شد و تاكنون گوشت آلوده‌اي وارد كشور نشده است.

به گفته دستور عمده گوشت وارداتي از كشور برزيل انجام مي‌شود.

رييس سازمان دامپزشكي كشور افزود: ميزان واردات گوشت قرمز طبق آنچه وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفي مي‌كند، انجام مي‌شود و سازمان دامپزشكي موظف است بر آنچه وارد كشور مي‌شود از مبدا تا مقصد را كنترل و نظارت بهداشتي و شرعي داشته باشد.

وي درباره‌ اجرايي‌شدن طرح قطعه‌بندي گوشت مرغ در كشور اظهار كرد: با توجه به اين‌كه بازار مرغ شرايط متعادلي نداشته فعلا برنامه‌اي براي قطعه‌بندي گوشت مرغ نداريم.