wheat.jpg

جلوگیری از افزایش مجدد نرخ مرغ با کاهش قیمت نهاده ها

چاپ

خبرگزاری ایرناalt

 رییس انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران جلوگیری از افزایش مجدد نرخ گوشت مرغ را نیازمند کاهش قیمت نهاده های طیور دانست و گفت: به طور قطع این موضوع به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نهایی است.

ˈمحمد یوسفیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان با قیمت بالای نهاده های طیور در بازار مواجه هستند که 

همین باعث ضرر 400 تا 500 تومانی تولیدکنندگان روی هر کیلوگرم مرغ شده است.

 

وی اضافه کرد: هم اکنون هر کیلوگرم مرغ زنده به قیمت 3 هزارو 500 تومان در محل مرغداری خریداری می شود و به قیمت چهار هزارو 500 تا چهار هزارو 800 تومان در بازار مصرف عرضه می شود.

 

یوسفی اظهار داشت: در حالی که تولیدکنندگان باید هر کیلوگرم کنجاله سویا را به قیمت 900 تومان و ذرت را 600 تومان از شرکت پشتیبانی دام و هر کیلوگرم کنجاله سویا را به قیمت یک هزار و 100 تومان و ذرت را به نرخ 800 تومان از بازار مصرف تهیه کنند.

 

رییس انجمن صنفی مرغداران گوشتی تصریح کرد: هم اکنون تولید کنندگان مرغ گوشتی با مشکل افزایش قیمت نهاده های طیور، افزایش هزینه های تمام شده تولید، کاهش قیمت این محصول در بازار مصرف مواجه هستند که اینها موجب ضرر و زیان آنان شده است.

 

یوسفی ادامه داد: طبق بررسی کارشناسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، قیمت هر کیلو مرغ زنده در محل مرغداری حدود پنج هزارو 200 تومان اعلام شد که این رقم نیز براساس هزینه های تمام شده تولید، محاسبه نشده است.

 

وی تاکید کرد که تولیدکنندگان به دنبال افزایش قیمت محصولات تولیدی نیستند،بلکه خواستار کاهش قیمت نهاده های طیور از سوی دولت و مسئولان ذیربط هستند تا با کاهش قیمت نهاده ها ضرر و زیان کمتری را متحمل شوند.

 

یوسفی گفت: سال گذشته حدود یک میلیون و 750 هزارتن گوشت مرغ در کشور تولید شد و پیش بینی می شود این رقم امسال به یک میلیون و 900 هزارتن افزایش یابد.