soy.jpg

از خير يارانه شير گذشتيم،‌ حداقل قيمت خريد شير را اعلام كنيد

چاپ

كارگروه يارانه شير امروز با حضور نمايندگان وزارت كشاورزي، بازرگاني، سازمان حمايت از مصرف‌كننده و توليدكننده، وزارت صنايع و معادن، دامداران و صنايع لبني در نهاد رياست جمهوري برگزار شد اما به گفته رييس هيات مديره اتحاديه دامداران اين جلسه هيچ گونه اجماع نظر و تصميم گيري براي يارانه و قيمت خريد شير نداشته است.

سيروس روستا تصريح كرد: طي سه چهار ماه اخير (از اسفند ماه تاكنون) جلسات گوناگوني براي مشخص شدن نحوه پرداخت يارانه شير و قيمت تمام شده اين محصول با نهادهاي مختلف برگزار شده اما هيچ خروجي نداشته كه در اين ميان دامداران در شرايط بسيار نامساعد توليد در حال از بين رفتن و بلاتكليف هستند.


وي با اشاره به اين‌كه جلسه امروز نيز هيچ خروجي و تصميمي نداشته است، تصريح كرد: دامداران از خير يارانه شير گذشته‌اند و تنها خواهان اعلام قيمت كارشناسي شير هستند.

روستا تصريح كرد: عليرغم اين كه خريد تضميني شير مصوبه مجلس شوراي اسلامي است اين مصوبه تاكنون اجرايي نشده و دامداران حق هيچ گونه اعتراضي ندارند چرا كه با كوچكترين اعتراض كارخانه‌هاي لبني از تحويل شير كه محصولي فاسدشدني است امتناع مي‌ورزند.

رييس اتحاديه دامداران با اشاره به 70 درصد هزينه كارخانه‌هاي لبني قيمت شير است، گفت: بايد سود معقولي براي كارخانه‌هاي لبني نيز لحاظ شود تا اين كارخانه‌ها بتوانند محصولات خود را به قيمت مناسب بفروشند و شير توليدي دامدار را به قيمت كارشناسي مشخص شده بخرند.

روستا با اشاره به اين كه طبق گفته مسوولان امر يارانه شير به شكل فعلي تا ابتداي خرداد ماه ادامه دارد اظهار كرد: با توجه به اين‌كه چند روزي به پايان خرداد باقي نمانده هيچ يك از عوامل توليد از جمله دامدار و كارخانه‌دار اطلاعي از برنامه تغيير نحوه پرداخت يارانه شير ندارند و اگر هم در اين راستا تصميم‌گيري صورت گيرد به دليل آماده نبودن شرايط به زودي قابل اجرا نخواهد بود و اجراي آن زمان‌بر است.

وي در پايان خاطر نشان كرد: در كارگروه امروز هيچ گونه اجماع نظري براي نحوه پرداخت يارانه شير، قيمت شير، خريد تضميني آن صورت نگرفت و هر يك از نهادهاي مربوطه نظر خاص خود را اعلام كرده‌اند.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان