corn.jpg

بالا بودن نرخ تخم‌مرغ به وزارت بازرگاني مربوط است

چاپ

درحاليكه طبق اعلام مرغداران هر شانه تخم‌مرغ بايد نهايتا چهار هزار و 800 تومان به دست مصرف‌كننده برسد، طي يكي - دو ماهه اخير هر شانه تخم مرغ در سطح شهر شش هزار تومان عرضه شده كه معاون وزير كشاورزي اين افزايش قيمت براي مصرف‌كننده و مشكل سيستم توزيع آن را به وزارت بازرگاني مرتبط دانست.

هدايت اصغري ـ مديرعامل اتحاديه مرغ تخم‌گذار گفت: هر شانه تخم‌مرغ با اعمال سود 10 درصد شبكه توزيع بايد نهايتا چهار هزار و 800 تومان به دست مصرف‌كننده برسد درصورتيكه در بازار مصرف هر شانه حدود شش هزار تومان عرضه مي‌شود.


در اين باره سعادت‌الله عباسي - معاون توليدات دامي وزير جهاد كشاورزي به ايسنا گفت: در حال حاضر قيمت هر كيلو تخم‌مرغ در مرغداري دو هزار تا دو هزار و 100 تومان است و افزايش اين قيمت براي مصرف‌كننده و مشكل سيستم توزيع آن به وزارت بازرگاني مرتبط است.

وي تصريح كرد: توليد برعهده وزارت جهاد كشاورزي است كه هم‌اكنون تخم‌مرغ به اندازه كافي و با قيمت مناسب توليد مي‌شود و پس از آن برعهده وزارت بازرگاني است.

همچنين به گفته مديرعامل اتحاديه مرغ ميهن ميزان توليد تخم‌مرغ نه تنها كاهش نيافته بلكه در اين مقطع از سال به دليل شرايط آب و هوايي ميزان توليد و عرضه بيشتر از تقاضا است.

گفتني است از سال گذشته به منظور كاهش قيمت تخم‌مرغ در بازار مصرف و ساماندهي عرضه‌ي آن، اين محصول به‌صورت مستقيم از طريق اتحاديه در ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري عرضه شد كه البته همچنان ادامه دارد.

همچنين در نظر گرفته شده در هر استان بارانداز ايجاد و تعدادي از مغازه‌هاي خرده‌فروشي انتخاب شوند تا بتوان عرضه تخم‌مرغ را ساماندهي و از افزايش بيش از حد قيمت آن از توليد تا مصرف جلوگيري كرد.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان