soy.jpg

نهاده مرغداري‌ها به بندر رسيد

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

سرپرست بازرگاني داخلي سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در روزهاي اخير به دليل تامين نهاده‌ها و افزايش جوجه‌ريزي قيمت مرغ افت پيدا كرده و در حال حاضر به 5050 تومان تا 5100 تومان رسيده است.

ابوالقاسم كوره‌چيني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه‌ خوزستان، اظهار كرد: نهاده‌هاي مرغداري‌ها به صورت گسترده در حال 

توزيع در كشور است و به همين دليل شاهد كاهش قيمت مرغ و به تبع آن كاهش قيمت مرغ كشتار روز هستيم.

 

وي افزود: در حال حاضر 5 فروند كشتي حامل 255 هزار تن سويا در بندر امام(ره) آماده تخليه است و قرار است از خوزستان به مقصد مناطق مختلف كشور فرستاده مي‌شود.

 

كوره‌چيني تصريح‌ كرد: همچنين انبارهاي استان در حال حاضر مملو از سويا، ذرت و جو است و در حال حاضر ميزان ذخيره‌سازي سويا در انبارها به 260 هزار تن مي‌رسد.

 

وي عنوان‌كرد: سويا با قيمت مصوب دولتي هر كيلو 900 تومان و ذرت با قيمت هر كيلو 600 تومان به دامداري‌ها و مرغداري‌ها عرضه مي‌شود. با ذخيره‌سازي‌هاي صورت گرفته تا سال آينده مشكلي براي تامين ذرت و سوياي مورد نياز دامداران و مرغداري‌ها وجود ندارد.

 

سرپرست بازرگاني داخلي سازمان صنعت و تجارت خوزستان افزود: هم‌اكنون سويا و ديگر نهاده‌هاي دامي از هندوستان، اوكراين و برزيل از بندر امام(ره) وارد استان و كشور مي‌شود.