soy.jpg

خسارت 510 ميليارد ريالي به محصول گندم و جو در استان زنجان

چاپ

مدير امور زراعت سازمان جهادکشاورزي استان زنجان گفت: با توجه به مناسب نبودن شرايط جوي براي رشد گندم و جو به‌صورت ديمي، استان زنجان در توليد گندم و جو، استان با 510 ميليارد ريال خسارت مواجه شده است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه زنجان، فرزين مراديان با بيان اين‌که سالانه بين 400 تا 450 هزار تن گندم در استان زنجان توليد مي‌شود، اظهار كرد: استان زنجان، سال گذشته رکورددار توليد گندم بوده‌ و توليد ساليانه محصول جو هم در اين استان، 40 تا 50 هزار تن است.


وي با اشاره به بارندگي کم در پاييز سال گذشته و تأثير منفي آن در ميزان رشد گندم و جو، افزود: خنک بودن هوا در بهار امسال باعث به تأخير افتادن رشد گندم و جو در استان شده است، لذا اين عوامل موجب کاهش تعداد پنجه‌هاي گندم و جو خواهد شد.

اين مقام مسوول با تأکيد بر اين‌که امسال حدود 30 درصد در گندم و جو به‌خصوص در بخش ديم نسبت به سال زراعي گذشته با کاهش توليد مواجه خواهيم بود، خاطرنشان کرد: گندم بايد بر اثر بارندگي پاييزه سبز شده و در زمستان به مقاومتش افزوده شود و اين در حالي بود که در پاييز سال گذشته فقط 39 درصد از ميزان گندم كاشته شده، سبز شده بود.

مدير امور زراعت سازمان جهاد کشاورزي استان زنجان، پيش‌بيني توليد گندم امسال را 270 هزار تن و براي جو 35 هزار تن دانست و گفت: با توجه به تداوم بارندگي در بهار امسال، ممكن است توليد بين 15 تا 20 درصد نوسان داشته باشد كه احتمال کاهش در ميزان توليد نيز مي‌رود.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان