hen.jpg

قيمت پايه توليد هر كيلو گوشت مرغ به‌زودي اعلام مي‌شود

چاپ

alt

معاون توليدات دامي وزارت جهاد كشاورزي با بيان اينكه تاكنون هيچ مصوبه‌اي مبني بر تك نرخي‌ يا آزاد‌شدن قيمت شير صادر نشده است، از افزايش قيمت پايه توليد و فروش هر كيلو گوشت مرغ در آينده‌اي نزديك خبر داد.

سعادت‌ا... عباسي  درباره تك‌ نرخي‌شدن شير از تيرماه و اختصاص يارانه آن در قالب علوفه به توليد‌كننده اظهار كرد: پرداخت يارانه شير خانوار جزو وظايف وزارت جهاد كشاورزي نيست؛ ضمن اينكه تاكنون هيچ مصوبه‌اي مبني بر تك نرخي‌شدن، آزاد‌شدن قيمت شير و ... تاكنون صادر نشده است.


وي افزود: با توجه به اجراي قانون هدفمند‌سازي يارانه‌ها به منظور كاهش هزينه‌هاي توليد نظر وزارت جهاد كشاورزي حمايت و كمك به بخش توليد است تا اين محصول با قيمت ارزان‌تر توليد و در اختيار مصرف‌كننده قرار گيرد و همچنين شرايط توليد براي توليد‌كنندگان مقرون به صرفه باشد تا توليد در كشور پايدار بماند.

گفتني است: بر اساس اعلام وزارت بازرگاني شير يارانه‌اي تا پايان خرداد‌ماه با قيمت 350 تومان عرضه مي‌شود و تصميم‌گيري درباره قطع يا ادامه توزيع آن بعد از خرداد ماه برعهده ستاد هدفمندسازي يارانه‌هاست كه ظاهرا قرار است يارانه در قالب علوفه به دامداران داده شود.

همچنين وزير جهاد كشاورزي در اين زمينه اعلام كرد: بر اساس آخرين جلسه ستاد هدفمندي يارانه‌ها كه با حضور رييس‌جمهوري تشكيل شد، تصميم بر اين گرفته شد كه يارانه شير همچون روال سابق تا اول تيرماه ادامه يابد تا در اين فاصله طرح جديدي را آماده كنيم كه يارانه شير به چه شكلي پرداخت شود.

وي افزود: روال فعلي پرداخت يارانه شير موافقان زيادي ندارد و به دنبال اين هستيم كه يارانه شير را با يك روش مطمئن در اختيار توليدكنندگان قرار دهيم كه طرح آن در حال آماده‌سازي است.

خليليان تصريح كرد: سال گذشته گندم و جو يارانه‌اي در اختيار دامداران و مرغداران قرار گرفت كه امسال هم اين روند ادامه خواهد داشت و توافق شده است كه 100 ميليارد تومان در اختيار وزارت كشاورزي قرار گيرد تا علوفه ارزان‌قيمت براي دامداري‌ها به ويژه دامداري‌هاي شيري تامين شود.

به زودي قيمت پايه توليد هر كيلو مرغ مشخص و اعلام مي‌شود

همچنين عباسي ـ معاون توليدات دامي وزارت جهاد كشاورزي ـ درباره درخواست مرغداران مبني بر افزايش قيمت مرغ، گفت: با هماهنگي وزارت بازرگاني و اتحاديه توليد‌كنندگان گوشت مرغ هزينه‌هاي تمام شده براساس قيمت‌هاي فعلي نهاده‌هاي توليد، سوخت و انرژي، هزينه كارگر و ... قيمت پايه و كف براي توليد مشخص گردد تا شرايط توليد مقرون به صرفه و توليد اين محصول پروتئيني استراتژي در كشور پايدار بماند.

معاون وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اين‌كه هنوز قيمت پايه براي هر كيلو مرغ مشخص نشده است، گفت: به‌زودي براساس بررسي‌هاي كارشناسي وزارتخانه‌هاي جهاد كشاورزي، بازرگاني و توليد‌كنندگان قيمت پايه براي توليد و فروش هر كيلو مرغ مشخص و اعلام خواهد شد.

لازم به ذكر است: مرغداران از ابتداي سال جاري طي درخواست‌هاي مكتوب از وزارت جهاد كشاورزي و بازرگاني خواستار افزايش قيمت مرغ با توجه به افزايش هزينه‌هاي توليد شده‌اند. در حال حاضر هر كيلو مرغ زنده در مرغداري‌هاي كشور دو هزار و صد تا 200 تومان است كه به گفته مرغداران اين قيمت پايين‌تر از هزينه تمام شده براي واحدهاي مرغداري است و در هر كيلو 200 تا 300 تومان متضرر مي‌شوند كه براساس اين درخواست قيمت هر كيلو مرغ زنده درب مرغداري با 300 تومان افزايش بايد به دو هزار و 400 تومان برسد.

در حال حاضر قيمت هر كيلو مرغ گرم در بازار مصرف حدود سه هزار و 300 تومان است كه در صورت اين افزايش هر كيلو مرغ گرم زنده براي مصرف‌كننده سه هزار و 450 تومان تامين مي‌شود.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان