wheat.jpg

برداشت برنج در سطح 238 هزار هکتار از شالیزارهاي مازندران

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون عملیات برداشت برنج در سطح حدود 238 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان انجام شده است.

یحیی ابطالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران،اظهار كرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده تاکنون عملیات برداشت 

برنج در سطح حدود 238 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان در کشت اول انجام شده است.

 

وی ادامه داد: از این میزان 150 هزار هکتار به صورت مکانیزه و مابقی به صورت سنتی برداشت شده است.

 

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: براساس پیش بینی عملکرد تاکنون حدود 230 هزار تن محصول شلتوک برداشت شده است.

 

ابطالی تصریح کرد: در راستای برنامه سال جاری که با عنوان سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده تاکنون 51 هزار هکتار از اراضی برداشت شده مربوط به ارقام محلی برنج به پرورش رتون اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه حدود 18 هزار و 500 هکتار از اراضی برداشت شده به نشای مجدد اختصاص یافته است، افزود: در حال حاضر که در روزهای پایانی شهریور قرار داریم برداشت محصول رتون از مزارع شالیزاری استان آغاز شده و بخش اعظم نشای مجدد نیز در مرحله زایشی (خوشه دهی) قرار دارد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران عنوان كرد: توصیه ما به کشاورزان استان این است که عملیات برداشت برنج را با توجه به موجود بودن تعداد کافی کمباین‌های مخصوص برنج، به منظور کاهش ضایعات برنج به صورت مکانیزه انجام دهند.