wheat.jpg

تعهدي براي خريد تمامي توليد مرغداران نداريم

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

معاون اداره کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: تعهدي براي خريد تمامي توليد مرغداران نداريم.

داریوش امینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اصفهان، با بیان اینکه این اداره در شهریور سال جاری حدود 1000 تن مرغ از 

تولیدکنندگان سراسر استان خریداری کرده است، اظهار کرد: وظیفه اصلی این اداره، تنظیم بازار است و اين عمل را با توجه به نياز مصرف كنندگان از طريق واردات و خريد از توليد كنندگان انجام مي‌دهد.

 

وي تاكيد كرد: مرغداران، مرغ زنده خود را به كشتارگاه‌ها مي‌فروشند و مطابق قانون وظيفه اداره پشتيباني امور دام، خريد مازاد مرغ است و تعهدي در خصوص خريد تمامي توليد آنان نداريم.

 

معاون اداره کل پشتیبانی امور دام استان بيان كرد: گلايه مرغداران در هفته اخير به دلیل خريد نكردن اين كالا توسط اين اداره را تكذيب مي‌كنيم، چرا كه در حال حاضر مشغول خريد مازاد مرغ هستيم به اين دليل كه تا زماني كه مرغداران توليد خود را به حد مورد نياز بازار توليد مي‌كنند نمي‌توانيم اقدامي انجام دهيم.

 

اميني با بيان اين‌كه اين اداره، مرغ منجمد را از كشتارگاه‌ها جمع آوري مي‌كند، تصريح كرد: براساس نرخ مصوب ستاد تنظيم بازار كشور، خريد مرغ از كشتارگاه‌ها با خط كشتار معمولي 4600 تومان و با خط كشتار و بسته بندي كامل 4800 تومان است.

 

وي افزود: در قبال خريد مازاد مرغ، پول نقد پرداخت كرده‌ايم و يا دان مرغ تحويل داده‌ايم.