wheat.jpg

خشکی اردیبهشت و خرداد براي سويا كاران مازندران دردسر ساز شد

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سطح زیر کشت سویا، امسال در مازندران 10 هزار و 768 هکتار است که نسبت به سال گذشته که 11 هزار و 100 هکتار بوده حدود 300 هکتار کاهش داشته است.

یحیی ابطالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، اظهار كرد: خشکی ماه‌های اردیبهشت و خرداد سبب شده که در 

کشت تابستانه سویا ضعیف عمل شود.

 

وي با بیان این‌که مازندران پتانسیل تولید در سطح بیش از 35 هزار هکتار سویا را داراست، افزود: متاسفانه بارندگی‌های پاییزه سبب شد سطح کشت سویا در سال گذشته، در مازندران کاهش یابد.

 

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: برنامه ریزی‌های لازم براي کشت سویا، امسال در مازندران براي تامین بذر مورد نیاز و کودهای شیمیایی صورت گرفته است.

 

وي با اشاره به این‌که برنامه کشت کلزا، امسال در مازندران در سطح 30 هزار هکتار خواهد بود، خاطرنشان كرد: زمان کشت این محصول در مناطق کوهستانی از ابتدای شهریور آغاز شده و در مناطق داراي دشت 15 آبان تا 15 آذر، مناسب ترین زمان براي کشت سویا محسوب می‌شود.

 

ابطالی بيان كرد: توصیه ما به کشاورزان مازندران این است برای عقد قرارداد و اخذ استانداردها به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

 

وي افزود: همچنین سطح کشت آفتابگردان در استان 367 هکتار و سطح زیر کشت کنجد 275 هکتار است.