hen.jpg

تولید بیش از 79 هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ در مازندران

چاپ

خبرگزاری ایاناalt

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، از تولید بیش از 79 هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ (01) به ارزش بالغ 4043 میلیارد ریال در پنج ماهه اول امسال در استان مازندران خبر داد.

به گزارش ایانا ، حسین نگهدار طی سخنانی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت : در حال حاضر استان مازندران مزيت نسبتاً بالایی در صنعت طیور داشته و 

با داشتن رتبه اول کمی و کیفی تولید جوجه، گوشت مرغ و جوجه یکروزه، قطب صنعت طيور كشور محسوب گرديده و تأمين 31 درصد نياز كشور به جوجه يكروزه و 11 درصد گوشت مرغ کشور را بعهده دارد.

نگهدار با اشاره به اینکه در طی پنج ماهه اول سالجاری بیش از 190 میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی با کیفیت مطلوب در جوجه کشی های استان تولید و در کشور توزیع گردید. افزود : از این تعداد 103 میلیون جوجه مربوط به واحدهای مرغ مادر استان با میانگین هچ 82 درصد می‌باشد که ارزش ریالی آن بیش از 920 میلیارد ریال می‌باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه از جوجه ریزی 42 میلیون قطعه در واحد های گوشتی سطح استان و تولید 79 هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ (01) به ارزش بیش از 4043 ميلیون ریال و عرضه آن به بازار مصرف خبر داد که علاوه بر تأمین نیاز مصرف شهروندان استان مازاد تولید آن بمقدار 50 هزار تن معادل 63 درصد کل تولیدات استان به سایر استانهای کشور، خصوصاً استان تهران ارسال گردید.

وی در پایان اظهار امیدواری نمود، با برنامه ریزی مدون و اجرای طرحهای نظیر، اصلاح ساختار و بهسازی واحدهای مرغداری و توسعه کیفی صنعت طیور در استان مازندران با افزایش راندمان تولید و کاهش ضریب تبدیل و استفاده بهينه از طرحهای ظرفيتهاي موجود به تولیدی بالغ بر 200 هزار تن در سال دست یافت.