wheat.jpg

پیش‌بینی برداشت 10هزار تن پنبه از مزارع سمنان

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

مدير امور زراعت سازمان جهادكشاورزي استان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال حدود 10 هزار تن محصول از مزارع استان برداشت شود، گفت: در سال جاری براي كشت پنبه با 2200 نفر از پنبه‌كاران قرارداد بسته شد که 4 هزار هكتار از مزارع خود را به كشت بذر پنبه احتصاص دادند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، امیر رضوی امروز 25 شهریورماه، افزود: در 2500 هکتار از مزارع استان، کشت 

با ردیف کار انجام شده و مزارع از سطح سبز مطلوبی برخوردار است.

 

وی همچنین گفت: یک هزار و 850 هکتار از این مزارع پنبه تحت پوشش بیمه قرار دارد.

 

وي گفت: تمامی کشت پنبه اصلاح شده استان در شهرستانهای گرمسار و آرادان قرار دارد و برای کشت سال جاري 167 تن بذور کرک دار، دلینته(کرک گیری شده) مادری و الیت، به میزان 575 تن انواع كودشيميايي بین کشاورزان طرف قرارداد توزیع و تاکنون در سطح سه هزار و 300 هكتار از مزارع با آفتهای تریپس و كنه مبارزه شده است.

 

مدير امور زراعت سازمان جهادكشاورزي استان، افزود: در حال حاضر در شهرستان گرمسار دو كارخانه فعال در زمينه خريد و تصفیه پنبه وجود دارد كه در سال گذشته بيش از 4 هزار تن وش از كشاورزان پنبه كار شهرستان خريد كردند.

 

وی گفت: در سال های اخیر با توجه به كم شدن تعداد كارگران براي برداشت پنبه در فصل برداشت، وجود دستگاه مكانيزه پنبه چیني از نيازهاي استان در زمان برداشت است تا با برداشت به موقع از خسارات احتمالي به كشاورزان جلوگيري شود.

 

براساس اين گزارش، در سال گذشته به ميزان 9 هزار و 500 تن محصول از3 هزار و 800 هکتار از مزارع کشت پنبه استان برداشت شد.