hen.jpg

ارائه راهکارهایی به وزارت صنعت برای تنظیم بازار تخم‌مرغ

چاپ

خبرگزاری ایاناalt

اتحادیه مرغداران تخم‌گذار پیشنهادهایی را برای تنظیم بازار تخم‌مرغ به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کرده‌اند اما هنوز جواب نهایی در این باره نگرفته‌اند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره آخرین وضعیت تعیین قیمت تخم‌مرغ گفت: این اتحادیه پیشنهادهایی را به وزارت صنعت ارائه 

کرده است اما هنوز پاسخی نگرفته است.

هدایت اصغری درباره جزئیات پیشنهادهای ارسالی به وزارت صنعت برای تنظیم بازار تخم‌مرغ افزود: راهکارهای حمایتی برای تولید این کالا مطرح شده است.

وی در باره این راهکارها خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده است وزارات صنعت به محض کاهش قیمت تخم‌مرغ در یک رقم مشخص که باعث ضرر و زیان مرغدار نیز نشود، اقدام به خرید و ذخیره‌سازی تخم‌مرغ کند.

اصغری ادامه داد: همچنین تن‌خواهی برای خرید 10 هزار تن تخم‌مرغ به‌صورت ریالی یا نهاده دامی نیز پیشنهاد شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به اینکه حداقل ذخیره چرخشی تخم‌مرغ نیز 10 هزار تن پیشنهاد شده است، تصریح کرد: همچنین پیشنهاد شده است در صورتی که قیمت این محصول از مقدار معینی که توسط ستاد تنظیم بازار مشخص می‌شود، فراتر رفت، اتحادیه از طریق مکان‌هایی اقدام به عرضه مستقیم تخم‌مرغ کند.

وی دربار ه پاسخ وزارت صنعت به این راهکارها، یادآور شد: هنوز پاسخی برای این پیشنهادها ارائه نشده و در وزارتخانه در حال بررسی است.

اصغری همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار ایانا درباره افزایش قیمت خرده‌فروشی تخم‌مرغ و اینکه با افزایش قیمت تمام شده این کالا، مشکلی از تولیدکننده و مصرف‌کننده برطرف نمی‌شود و در نهایت سود افزایش قیمت تخم‌مرغ به جیب دلالان و واسطه‌ها می‌رود، یادآور شد: بر همین اساس و به همین دلیل به وزارت صنعت پیشنهاد شد تا قیمت خرده‌فرزوشی را مبنای قیمت‌گذاری قرار دهد که با این پیشنهاد نیز موافقت شده است.

وی تأکید کرد: با تعیین قیمت بر مبنای قیمت خرده‌فروشی در سطح بازار هم از تولیدکننده و هم از مصرف‌کننده حمایت خواهد شد.